Bloggintresserade

onsdag 9 september 2009

Det var inte bara i garaget som jag gjorde fynd nu i helgen!

Favoritloppisen fick besök av mig och "dotra".... Trängseln var stor som vanligt och jag fick tränga mig in mellan folk för att roffa åt mig lite pinaler.

Jag fick tag på en rejäl pall som kanske ska bli vit..eller behålla fårgen..eller? jag velar än.. 20 kr för en stadig gammal "mormorspall" är i alla fall perfekt.

Jag hittade också en tennljusstake, en silvertång, flera vita spetsdukar, ett vitt kuddfodral, en liten glaskanna, en glasskål och en, som skånska svärmor kallade den, "mattebankare"....


"Mattebankaren" får bo i tvättstugan

Och tennljusstaken placerades i fiskgrytan av bleckplåt.

Notan slutade på 140 kr.. me like ;)

Ha det gott!!
Vi hörs snart!!


Kramis Sanne!

12 kommentarer:

n o r d i n g å r d e n sa...

Vilka fynd!! Så läckra grejer, fiskgrytan, sockertång mm och va fint i din tvättstuga!!!! Tennljusstaken var fin men vet du, jag skulle behålla pallen som den är, den hade en perfekt färg!

Tja, jag gillar inte pyssla helt enkelt. Har aldrig gjort. Jag har gått en floristutb men började aldrig jobba som det, hatade att småpilla med brudbuketter!! Jag gillar att arrangera, dona och pyssla hemma på så vis, men småpill som att virka, trä pärlor, huh, det kryper i kroppen: )) Mari.

LisaMatilda sa...

Tack för titten hos mig, alltid lika kul med kommentarer!
Fina grejor som du har fyndat, gillar speciellt de vita dukarna. Tycker att spets är så vackert!

katarina sa...

Hallå där!

Oj så mycket fint!
O notan på 140...sånt gillar man...;)

Fniss rött o svart sa du...
Min dotter talade just om att hon minsann behöver en ny tapet nu när det äntligen är klart...och nya kuddar.....o vimplar....
Nu vill hon nämligen ha rött istället...fniss...och suck...
Kram Katarina

Vit som snö sa...

Vad bra att mina tips kan komma till nytta!
Men jag säger då det, 140 :- för allt det där!! Det kallar jag verkligen superfynd!
Kram Cilla

My Lovely Things sa...

Godmorgon!
Vilket trevligt hem du har.Urfina saker..Verkligen mysigt..
Men va roligt att du hade de fina lådorna i garaget..Vilken lycka!!
Fin fina fynd..
Kram Anna

pysseltanten sa...

God mooorgon...=))
Sitter här i arla morgonstund o kikar runt...=))
BLOGGSKADAD?...neeh..inte jag inte...hihi..
Tack för titten hos mej...va bra för nu hittade ju jag till DEJ...=)))
Alltid kul när man hittar nya bloggisar..=))
Nu ska jag fortsätta kika runt här...=)
Fyndat har du gjort iaf...SÅNT gillar vi...=)
Ha en fin dag..
Kraamizar Git

pysseltanten sa...

Eeeh...sorry...hjärnsläpp...
Märkte ju nu när jag kikade runt att jag VISST varit här förut...=))hihi...
Hmmm...får skylla på att man börjar bli GAMMAL...=))
Ha FORTFARANDE en fin dag...
Kraamizar Git

Nicole sa...

Jag blev också jätteglad! Över att du kikade in hos mig så att jag hittade din fina blogg! Ojoj, vilka fynd du gjort å vilka priser sen! Då vi nylligen var på resa i Sverige var nästan alla loppisar stängda (öppet endast på lördagar) så det blev inte några supersuperbilliga fynd, men en hel del shoppat i alla fall ;).
Ha en skön vecka!

Nicole sa...

Nyligen och inte nylligen ;)

Lilla Trollbacken sa...

Jisses vilka fynd du gjort. Loppis är bäst!!!
Att inte fler har kommit på det. Fast det är lika bra det, då blir det mer till oss! hihi!
Kram
Gabrielle

iLLi sa...

Det är så roligt när man fyndar! Och du verkar ju ha haft väldigt tur på sista tiden! ;-)

kramar

ELIN´S SHABBY ROMANTIC sa...

Mycket fynd till bra pris! Det beror på var du har tänkt ha den någonstans och då kanske originalet passar in. Ha den som den är nu och låt tiden få visa om du vill måla den vit, som man vet kommer bli jättefint!

Många kramar Elin