Bloggintresserade

onsdag 8 september 2010


"Sola skiner alltid i Karlstad"..

Sägs det..och jag vet inte om det alltid stämmer men i helgen var det kanonväder..

Det var väldigt länge sedan jag besökte staden så det kändes som första gången..

Jag gillar städer som har små kaféer med riktiga koppar..inte "snabbkaffeipappermuggartahelst meddigdettautförviharingastolarkaféer" ......där man kan sitta lääänge..vilket vi gjorde!

Helgen bjöd också på spännande innebandy, klädshopping, goda middagar och förstås loppisar!
Det är det viktigaste för mig när jag reser runt i landet!

IKEA hade sin stora loppis Sverige runt..så den behövde jag inte missa..hittade en del godbitar som visas( helt ostaylat) här nedan....
Även en del lokala småloppisar fick besök av mig..

ovan ser ni kopparna på snöret..de är nyloppade...
samt kaffekvarnen..




Jag har läänge letat efter just denna kaffekvarn..och sett den här hemma men varit för snål för att betala 600 kr..
I Karlstad blev den min för 100kr..så det var smart att avvakta!!


Klisterlappen är lite sliten men det går att läsa på den...
den lilla lådan är så söt..
veven går i grönt...


en hängare i luffarslöjd..
Med tygpåsar ifrån HM..


två likadana tennljusstakar för 10kr styck!!!!


Samt ett antal bakformar av den äldre, tyngre varianten..med en härlig, rostig patina....

Ja, det var lite av helgen jaktlycka..

Ha en bra fortsättning på veckan!!


23 kommentarer:

Lantligt i smultronbacken sa...

Härliga fynd du gjort. Fick tag i en likadan kaffekvarn tidigare jag med men sålde den igen, vilket jag numera ångrar. Men jag får leta en ny istället

Kram

Nyanser av vitt sa...

Åh vad mycket fint du fyndat. Hm...600 för en kaffekvarn...jag som har 2 st på landet. Kanske ska sälja en av dem :O)
KRAM

Helena, The Swenglish Home sa...

Det var "jaktlycka", må jag säga. Tänk så roligt det är när man hittar fina saker på loppisar. Det var länge sedan jag besökte någon, men här i vår lilla ort har vi en second-hand butik som jag har vääääldigt svårt att hålla mig ifrån.

Jättefin första bild hemifrån er. Det ser väldigt hemtrevligt ut med det gamla fönstret där.

Varma hälsningar,
Helena, The Swenglish Home

Old and New Home sa...

Önskar att man hade haft IKEA lite närmre så man kunde varit där med.. Men du har lyckats hitta lite fynd där. Jättefina saker.

Ha en skön kväll
Kram Cattis

Country Hill sa...

Tack snälla goa för Din fina kommentar! Ditt kök är en dröm och så mycket fint Du fyndat! Fnissar lite åt caféhistorien känns igen.
Ha det bäst vännen!
Kram Lena

hemma hos lilla mej sa...

Tack snälla goa du föralla gulliga kommentare.Blir så himla glad det värmer i mitt hjärta Tack snälldu!!!!!:vad mycket fint du har fyndat.Gillar med mysiga cafer.Ha det bäst rara du Kramar Rita ♥

Mys och hemtrevnad sa...

Vad fina fynd du gjort. Jag älskar med RIKTIGA genuina cafeér...kramis semlan

Hannis sa...

Jag måste vara den enda som missat denna Ikea-loppis...
Låter som en bra helg!
Fyndat har du ju gjort, vilken prisskillnad.

Gillar din beskrivning på cafeér=))

Kram Hannis

Tjohalia sa...

Jättefina fynd! Ja, det var kul beskrivning på cafén..
Jag bor inte långt till IKEA, men jag hann inte för jag jobbade då. :-(
Kram!

Livet på Berget sa...

Hej
Vilka härliga fynd! Kaffekopparna på tråd var ju super fiffigt. Kvarn är jag också på jakt efter men de har varit dyra jag gör som du och väntar på rätta priset.
Ha de gott!
Kram
/Sara

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Är allt en lite lynnig sol vi har, idag har det gömt sig! Blir en riktigt murrig höstdag. Bra att den lyste fint när du var här, och visst har vi mysiga kaféer. Jag missade ju loppisen du var på eftersom vi var vid stugan och hälsade på min mamma i samma veva. Fina fynd du gjort, så fint med kopparna på snöret och kvarnen var ett toppenfynd. Så roligt och se vad du köpte och att ni trivdes.
Ha en härlig höstdag
Kramar
AnnaMaria

Helen sa...

Så mycket fint du har köpt. Jag håller verkligen med dig om gamla fik. Vi hade ett där jag kommer ifrån och där kom de med en jätte stor bricka med massor med gott och så fick man välja vid bordet. Sen kom de med gammeldags koppar och små kannor så man själv kunde fylla på påtår. Tyvärr finns inte det kvar längre.
Kram/Helen

Gugis Pärlor sa...

Vilken härlig helg du hade! Cafebesök och loppisar... DET hade jag också gärna varit med om ;O)

Ha en fin dag!

Kram Gugi

Vita huset 28 sa...

Låter som en perfekt helg tycker jag :) Vilka fina fynd du gjort, ja de va helt klart bra att du avvaktade gällande kaffekvarnen, haha

Ha de kram Camilla

Sussi / Sussinghurst sa...

Fine sager! - og det lille spejl oppe i toppen af din blog, hvor er det helt og aldeles vidunderligt.

Ainosofia sa...

Mycket vacker <3

Ainosofia (Fin)

Eldrid sa...

Mye fint du hitta!
Det e sjønt når man hitta så bra greier for et bra pris:)Kaffekvarnen er helt amazing!Jeg har sett en av dem i turkis som jeg har så lyst på..men sant nok, lite dyr...hvem vet, kanskje blir jeg like heldig som deg en gang og hittar den billig;)
trivelig kveld
klem eldrid

Marie sa...

Låter som en härlig helg Sanne och vilka fina loppisfynd du gjorde!
Åh, det var längesen (typ 16 år)jag var i Karlstad också. Bodde där i 3 år när jag läste till förskollärare, verkligen en härlig stad med många mysiga caféer.

Ha en trevlig helg!
Kram Marie

Vita små hjärtan sa...

Så fina bilder på vackra ting!!!!
Riktigt fynd med kaffekvarnen...
Kram Agnetha

liven sa...

Kjempefine funn du har gjort!!
denne kaffe kvernen var jo bare så søt...heldige deg som fant denne!!!
gleder meg til helgens loppis....men aller mest gleder jeg meg til loppis i københavn om to uker :o)

ha en fin kveld....og takk for dine flotte inspirerende bilder !!!

Huset vid ån sa...

Åh, Det ser så mysigt o hemtrevligt ut hos dig Sanne....
Förstår att du är toppennöjd med kvarnen...

Trevlig helg! Kram T

Drömmen om Villa Grönskog sa...

Hej Sanne.
Ja,du hade god jaktlycka.
Så mycket fint du har hittat.Jag gillar kopparna,
lite ovanliga.
Vilken trevlig helg du har haft.
Må så gott
kram Anette

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Hejsan.
Kommer ihåg att du skrev det var lätt och fixa större bilder så som du har, undrar om det är så lätt så jag fattar om du förklarar. Brukar vara sonen som hjälper mig men honom är det svårt och få stopp på längre stunder!
Om du har tid skulle jag bli jätteglad om du skriver hur du gör.
Stor kram och en fin helg
AnnaMaria