Bloggintresserade

tisdag 4 januari 2011


Återvinning!

Återvinning är tisdagens tema och som loppisgalen person är nog det jag ägnar all min tid till...

Dessutom kastar jag aldrig något utan allt jag tröttnar på ger jag bort till välgörenhetsloppisar...

Men dagens återvinningstema/tisdagstema har jag valt att tolka så att jag visar några exempel på när sakerna har fått en helt annan uppgift än vad det var tänkt vid tillverkningen!

Sååå...ovan ser ni ett par dörrar som agerar väggskydd/dekoration runt kaminen...


ett gammalt akvarium är vinförvaring i köket..


en gammal köksdörr har målats och dekorerats med en text..agerar nu insynsskydd i sovrumsfönstret...


En gammal järnsängsgavel stödjer en klätterros i trädgården...

Ha det gott!!

21 kommentarer:

Huset vid ån sa...

Jättefina bilder Sanne!
Din header blir jag alltid lika glad av att se, det känns som man får slå sig ner där ett ögonblick o bara njuta....Hemtrevligt o fint!

Må så gott!
Kramis Therese

Hanna sa...

Fin bilder.
Det är så roligt när man kan använda det gamla på nytt och kanske ännu roligare när man kan använda dem till något annat än det var tänkt.
Kram
Hanna

Så Vitt Jag Vet sa...

Vad fina grejer du har återvunnit. Blir mysiga detaljer i hemmet !
Kraam
Sanne

Black Iris sa...

Vilket häärligt återbruk...

Kram Maidi

Marie - Systrarna sa...

Myysigt med kamin som sagt! ;-)
Å återbruk är vi ju proffs på!!!
Stor kram vännen

Nette Cecilia sa...

Man kan säga att det är vackert återvunnet ,kram Nette

Lyckoslanten sa...

Beundrar! Det där med att ge till välgörenhet är jag bra på, men att hitta fynd på loppis eller att pryda hemmet med återvinning är jag urusel på! Ha en skön Trettondagshelg! ♥

sylvia sa...

hei.
nydelige bilder, å gjenvinning elsker vi,
så kjekt det kan brukes på en annen måte å bli vakkert.
ønsker deg en fin kveld,
klem fra sylvia

Unknown sa...

Hej Hopp! Mailet verkade krångla, kanske gick det fram kanske inte så jag svarar här också.
Här finns inlägget: http://romantiskahem.blogspot.com/2010/03/testar-vitt-golv.html
det låg under renoveringar så det var inte så lätt att hitta. Svaret på frågan är både ja och nej.
Det har hållt jätte bra och troligen toppen om man låtit det gå med den torktid som det skulle ha gjort + att man ska nog inte ställa dit tunga möbler och börja sitta på kontorsstol med hjul bara några timmar efter.......suck ler. Ja jag har inget tålamod.
Jag skulle alltså svara: japp det går, följ anvisningar men gör det inte i rum där det är mkt slitage. Dock vet jag att Emma med bloggen Emmas vita hem (eller är det i emmas vita hem) målat sitt köksgolv som oxå var laminat och det blev toppen bra! Men om jag minns rätt så använde hon en mycket dyrare färg.
Hur som haver så kommer du högst troligen inte få stöd i iden om du frågar på färghuset, om du bara visste vad mkt jag målat som de sagt är omöjligt.
HA det gott och hoppas det var till någon hjälp! KRAM Petra

Zinkhjärtat ♥ sa...

Hej!
Jag gillar ditt klätterstöd till rosen! Såå snyggt. Vinstället var inte så dumt det heller:)
Stor Kram Annelie ♥

Mitt hvite hus sa...

Kjempefine gjenbruksting du viser...

Masse inspiarsjon..

klemmer =)))

Livet på Berget sa...

Vilken fin ny header! Återvinning är verkligen kul å bra för hälsan. Man får vara kreativ och blir glad samtidigt som man är miljövänlig. Rena rama hälsokurenv:).
Ha de gott!
Kram
/Sara

Norregård sa...

Underbart Vännen;o) Det var väl ett bra tema för alla loppare!!!

Kram Malin

Vitt hus med svarta knutar sa...

Härliga bilder och härlig återvinning! Bara fantasin sätter gränser för hur saker kan användas på nytt eller på ett nytt sätt.

Kram,
Regina

Tulipa sa...

Så många fiffiga användningsområden!
Verkligen superbra!
Tyckte det var väldigt tufft där med akvariet...

Kram Mariette

Sari sa...

Hejsan!
Vilka roliga och fiffiga idéer du presenterar!
Sista bilden får mig att längta så enormt efter vår och sommar. Hos oss snöar det för fullt just nu.... Ännu ingen vår i sikte...
Ha det så gott!
Kram Sari

hemma hos lilla mej sa...

Ååå Sanne vilken fin header du har fixat.Håller med några annan talare.Tänk att bara slå sej ner där och bara njjjuuuta vad underbart det hade varit.Super härligt inlägg♥Ha en fin oonsdag goa du.Varm kram Rita ♥

Hannis sa...

Bra exempel på återvinning!!
Tycker det är så härligt just med tanken på att allt kan användas till allt möjligt.
Ällllskar dörrarna runt kaminen!

Kram Hannis

STENLYCKA sa...

Hejsan!
Åhh.. så vackert du har det, jag bara njuter varje gång jag besöker ditt underbart inredda hem. Du är en pärla på att göra det vackert.
Önskar dig en fin Trettondagshelg!
Kram Raina

Anna-Lena sa...

åh , vad jag skrattade när jag läste din kommentar hos mig. Skönt att höra att det är fler än jag som har "platser" som inte ändrats. Min förra eucalyptus hängde med i 10 månader.

Fina bilder du visar i ditt återvinningstema. Otroligt vackert klätterstöd till din underbara ros!

Ha nu en riktigt fin trettonhelg om jag inte hinner kika förbi igen.

Kram Anna-Lena

Julia sa...

:) underbart!