Bloggintresserade

onsdag 10 november 2010


En liiiten glimt!

Här kommer en liten glimt av det nymålade vardagsrummet.... har som sagt legat sjuk och inte fått upp allt på väggarna än..så det blir resten av rummet framåt helgen ;)

Vitt, vitt, vitt och en liten ton av vitt!!

Här ser ni platsen där kaminen skall stå..kakelunderlaget har ni sett förut..men nu ser ni att vi (läs maken) har satt upp panel som kommer att hamna bakom kaminen!

Kaminen har varit på rymmen ett tag nu..skorsten och allt annat har kommit men kaminen har stått på DHL i Malmö i flera dagar nu..utan att någon reagerat!! Hmmm..liiite sur är jag allt ;)

Hoppas på installation under nästa vecka!!..Längtar så..

För att rama in den kommande kaminen har jag ställt ett par dörrar..som jag har skruvat på en ljuslykta på..mysigt..


Hoppas att ni har en härlig lillördag!!

PS: ser ni att jag inte kunde hålla mig längre utan nu är grankransarna uppe på vitrinskåpet ;)

22 kommentarer:

Unknown sa...

Kommer bli superfint och mysigt med kaminen. Snyggt med dörrarna som ramar in.
Så du har drabbats av "kransfebern" också:)
Kram Anna

Marie - Systrarna sa...

Hej vännen! Sååå fiiiint med ljusstake på dörren! Började genast fundera på om jag hade någon väggljusstake som jag kunde sätta upp på vår dörr i köket... Hmmm, tål att tänkas på!
Hoppas du mår bättre nu, jag har varit helt sänkt idag, men det är nog inte nån halsinfektion som jag först tänkte. Det är skönt i alla fall.
Var rädd om dig och lycka till med kaminen! Kraaam/Marie

Helena, The Swenglish Home sa...

Otroligt vackert, lugnt och harmoniskt! Och fiiiina grankransar...! ;-) Och jag kan bara ana hur mysigt det blir när kaminen är installerad - wow!

Stor kram och hoppas att du mår bättre nu!
Helena

Tjohalia sa...

Hejhej..Å, det känns såå härligt att komma in här efter ett bra tag, har haft hemskt fullt upp. Vilken inspirierade idéer med ljus och allt.
Ja, förstår att du blir inte så glad över DHL, men det är kanske meningen, något gott kan komma från dåligt? Överraskningen kanske kommer senare?
Det blir jättefint med kamin och så. Vi vill ha, men vi får ha vår fuskbrasa så länge. :-(
Kraam!

Elzie sa...

Det kommer att bli jättesnyggt. Och sån jädra otur att kaminen blivit stående där! Jag hade blivit galen.
Några granriskransar har jag inte fått upp men väl lingonriskransar. Tål tyvärr inte granris så jag kan inte ha det inne.
Hoppas du kryar på dig snart.
Kram Elzie

Country Hill sa...

Men oj så fint det kommer att bli med kaminen och härligt med kransar, är lite på g med kransarna men det kommer alltid nåt emellan.
Hoppas Du mår bättre idag!
Kram Lena

liven sa...

Så fint det kommer til å bli hos deg!!
håper formen er bedre Sanne!!

ha en fin kveld :o)

Norregård sa...

Kommer bli så fint Sanne!!!

Kram Malin

Unknown sa...

SÅ fint ni får det!!! Och vilka underbara kransar:)
Härligt att det snart är jul!

Skogslyckan sa...

Förstår att du längtar efter kaminen. Ett måste i ruskvädret... Så himla fint det blev med kransen, nu blev jag sugen..
Kram Pia

STENLYCKA sa...

Kommer att bli underbart med kaminen och så fina dörrar med ljuslyktor den får som kompisar.
Kram Raina

Hannis sa...

Hehe, skrattade gott när jag läste din kommentar.
Vilken tur att du inte skriker på mig=))

Himmel och pannkaka, en kamin!
Hur härligt kommer inte det att bli??!
Galet snyggt med dörrarna på sidan!

Må så gott i dag/Kram Hannis

Everyday living etc. sa...

Hej! Vad fint du har det! Vitt är ju så fint :) Tråkigt att det krånglat med vad jag antar är leverans och hoppas ni får iordning på kaminen snart.

Ha det gott! kram Linnéa

LisaMatilda sa...

Så vackert med ljuslyktorna. Ser fram emot att få se kaminen!
Kram

Marie sa...

Ser så fint ut Sanne och tänk vad mysigt när kaminen kommer på plats!

Kram Marie

Ps. Vet du, jag trodde heller aldrig att jag skulle köpa mig julstjärnor, inte min favorit precis!!! Men de här rosa höststjärnorna var så ljuvligt fina så jag var bara tvungen, hihi.

Lyckoslanten sa...

Ja, oj så mysigt det där med dörrarna ser ut! Du kommer att gilla kaminen, få det om möjligt ännu mysigare! Grattis till det fina! Jag har gått på halvfart med snuva och hosta. Det är otroligt många år sedan sist. Hoppas du är helt frisk i helgen! ♥

Lenas trädgård sa...

Så fint!!!Tycker även jag, som blir så avis på er som har/ska få kamin eller kakelugn!
Vitt är bara så fint, tröttnar inte på alla vackra vita hem!
Kram o hoppas ni snart får er kamin.
Lena

Vita små hjärtan sa...

Så fint, och så fint det ska bli med kaminen där emellan.
Kram Agnetha

Karin sa...

Hej Sanne, längesen jag kikade in här men här är det lika mysigt som vanligt. Jättesnyggt med panelen och dörrarna vid sidan om. Ha en bra helg!

Mycket annat & lite betong sa...

Hoppas ni får kaminen snart så ni får sätta igång att elda. Så mysigt ni har det redan nu.

Trevlig helg!
Agneta

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Godmorgon
Jag har missat så mycket den här veckan, har knappt varit hemma. Visste inte att du varit sjuk, hoppas du är på benen nu och kan greja när det är helg. Så fint med dörren och ljushållaren, kommer och bli mysigt och gott med kamin.
Ha en fin lördag vännen
Kramar
AnnaMaria

Vitt hus med svarta knutar sa...

Oj vad vackert rummet blivit. Det kommer att bli både fint och mysigt med en kamin. Tänk vad härligt det är att sitta och lyssna på hur det sprakar i kaminen. Dörrarna med ljuslyktorna är superfina. Vad fint du har gjort med grankransarna, fin upphängning, hoppas att du inte har något emot att jag kanske gör likadant?

Ha en fin fortsättning på helgen och jag hoppas att du har kryat på dig!
Kram,
Regina