Bloggintresserade

torsdag 10 juni 2010

Nylaserat


Laserat altangolv!

Som jag skrev här i bloggen häromdagen har vi laserat vårt altangolv.
Vi la golvet förra året och jag vill inte att trät skall mörkna!
Sagt och gjort...

Den lasyr vi valde är ljusgrå/skimmergrå..och den skall vi inte behöva måla på igen förrän om flera år..enligt reklamen ;)

Här ovan har ni en förebild..innnan vi målade!


Tanken var att jag även skulle fota altan tom...men maken hann före och hade satt
tillbaka solsängarna och möblerna..så...
"vill du ha det tomt får du flytta på allt själv"..
såå det får bli så här!
Syns nog skillnaden ändå!





Nu kommer det för alltid vara ljust..så jag är nöjd!

Imorgon skall vi fira yngsta sonen som går ut nian! Snyfft..så fort tiden går!!!

Ha det gott!


29 kommentarer:

Vita små hjärtan sa...

Å så fint det blev!!!!
Jag använde vit servalack och spraya, tyckte det var behändigast!!!
Kram kram

Bittan sa...

Va fint det blev :-) Ni har verkligen en mysig uteplats .
Ha en härlig skolavslutning . Du har ju studenten för honom kvar så än är det inte "slut ". Men visst rusar åren iväg. Jag hänger fortfarande inte med att vår yngsta är 21 !!!

kram Bittan

sylvia sa...

hei.
å så nydelig dette ble,
sånn skal jeg gjøre til neste år,vi har oljet i år med litt rust i,men tror nok det går å gjøre som du til neste år.finnes så mye fint en kan bruke nå.
klem fra sylvia

Lyckoslanten sa...

Men oj så fint! Det här ska jag visa åt min man! ;o) Grattis till din fina altan! ♥

Black Iris sa...

Så jättefint det blev. Vilken skillnad!!
Härlig altan du har.

Kram Maidi

hemma hos lilla mej sa...

Ååååå vad fint det blev.Vilken skillnad det blev!!!!!Men så har ni ju en kanon härlig altan .Vad fint du har gjort med lyktor och blommor.Ja imorron är det avslutning för dom mindre Änglarna.Den stora slutar på lördag .Ha nu en underbar och fin avslutning gulliga du.Önskar dej en skön kväll Kram Rita ♥

Mia sa...

Det är så fint jag funderade på det själv men visste inte om det verkligen var så bra som reklamen säger- Men det är ännu bättre nu skall här laseras visst är det Demidekk?

Trevlig kväll önskar jag dig
Kram Mia

Anonym sa...

Din altan är ju stor som vår lägenhet! // Catha

Vita rosor och förgätmigej sa...

Helt otroligt vilken skillnad! Bra tips för oss som förhoppningsvis får till en altan till huset i år. Jag lever på hoppet!
Kram/ Anna

Jenny sa...

Så fint!! Verkligen!
Jag vet hur det känns när minstingen slutar nian....snyft snyft ;)
ha en underbar helg!!
Kramar Jenny

Luiza sa...

Det blev superfint!!!

Haha, typiskt män att säga så där =).
Min man hade sagt likadant, å andra sidan skulle han nog inte vara lika snabb på att ställa sakerna på plats (latmask) , hihi.

Ha en underbar kväll och grattis till sonen =).
Kram/
Luiza

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Om det syns! Det blev superbra, det här kommer ni och vara nöjda med. Blir mer sommar över uteplatsen när det blir grå-vitare. Tänk att lite färg kan göra sån skillnad.
Ha det gott
Kram till dig
AnnaMaria

Tankar från Trädgårdsmästarn; Hillevi sa...

Det blev hur snyggt som helst! Vackert med lite grått! Sobert!
Ha det gott! H.

fröken knopp sa...

Så snyggt!!! de där ska jag minsan lägga på minnet..:)

Varma Kramar Elin

Fröken Generös sa...

Supersnyggt!! Hoppas ni får många härliga dagar och kvällar på er fina altan! Helena

Drömmen om Villa Grönskog sa...

Hej Sanne.
Super fint blev det.
Och vilken altan sen....
Må så gott
Kram Anette

Norregård sa...

Kanonfint!! Vilken uteplats Ni har!!
Trevlig Helg;o)

Kram Malin

Hannis sa...

Nog syns det skillnad allt!
Ljus och fint ser det ut.
Skönt också om man inte behöver göra om det på ett tag.

Nu regnar det för fullt hos mig...
Så det blir regnställ som fredagsklädsel=))

Ha en fin helg/
Kram Hannis

Fågel Blå sa...

Åh så fint det blev vilken skillnad!
Verkligen snyggt!
Hoppas du får en fin Helg!
Kram Kathrine

Helen sa...

Hej!
Vilken underbar och stor och fin altan ni har. Och vilka vackra fönster. Ha en fin helg.
Kram/Helen

Vitt hus med svarta knutar sa...

Hej Sanne!
Altangolvet är superfint. Jag skulle vara jätteglad om du ville tala om för mig vilken fabrikat och vad lasyren heter som ni använt, för jag är på jakt efter preciiiis en sådan färg. Sen tycker jag det är fantastiskt vackert med den avgränsade ytan där ni har grus, barrväxter och lyktstolpen.

Med önskan om en trevlig helg!
Kram,
Regina

Marie - Systrarna sa...

Så ljust och fint det blev! Men jag såg ju direkt framför mig våra tre djurs svarta tassavtryck..... ;-) Våran gamla altan ska vi nog inte lasera, får väl se när det blir dags att bygga nytt. Vi har haft regn hela dagen (hittills) hoppas ni har det bättre, med skolavslutning och allt! Önskar dig en riktigt nice fredagskväll! Stooooor kram!/Marie

Country Hill sa...

Hej Sanne!
Men jisses så snyggt det blev och vilken altan sen verkligen härlig.
Paketet är på väg, ha nu en bra helg vädret till trots!
Kramar Lena

Cc sa...

Ursnyggt, vad har ni anv för färg? Kram

Penseldraget sa...

Hej sanne¨
instämmer med övriga sååååå snyggt de blev. önskar dig en skön helg
kram pia

Joyforhome sa...

blev riktigt fint tyckte jag ;) ja män asså haha
dem ska alltid krångla till det,

Ha en härlig kväll

Kram Malin

Huset vid ån sa...

Superfint o fräscht Sanne! Hoppas att du har en trevlig o mysig helg! Sommarkramar till dig! Therese

Helena, The Swenglish Home sa...

Mycket, mycket snyggt och trevligt att se "påklätt", så det tackar vi maken för... ;-D

Önskar dig många härliga sommarkvällar på detta snygga golv!

Varma hälsningar, Helena, The Swenglish HOme

Anonym sa...

Hej. vad va det för lasyr. det va det snyggaste altan golvet jag sätt.