Bloggintresserade

söndag 6 oktober 2013

dimrosa accentfärg i vardagrummets soffhörna


Vårt vardagsrum går nästan helt i vitt. Men accentfärgerna beige, svart och grå finns ..
nu plockar jag ven in lite dimrosa nyanser..en färg som jag gärna klär mig själv i..så hemmet speglar mig en hel del..


dimrosa lampskärm, mösnter i quilten och rosorna på den svarta brickan är exempel på detta...

  
torkade syrenhortensior..lite här och var..har just den rätta dimrosa nyansen...


soffhörnan i sin helhet...som den ser ut idag...imorgon kan det se ut på nytt sätt ;)

Ha en fin avslutning på helgen!!

Kram kram Sanne

6 kommentarer:

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Jättefin och mysig soffhörna, och just dimrosa är en favorit här också, jättevackert.
Kramar
AnnaMaria

House and Garden by Bia sa...

Så jättemysigt du har det;))
Vilsamt och fint......dimrosa är en härlig färg tycke jag också;)
Kram bia

Fia sa...

Ååå så fint, love it ♥ Själv har jag lagt till lite "mauve" färg (brunlila) på kuddar, ljus o rosor här o var. Härligt med lite färg på rätt sätt!
Ha en härlig söndagskväll;) Kram fia

Villa Björkenäs Backen sa...

Hej
vilken fin soffhötna.
Ser riktigt fint ut.
Visst är det fint med dimrosa färgen.
Ha en fin start på den önnu nya höstveckan!
Kram

Tove sa...

Hej!

Hittade din fina blogg när jag surfade runt efter romantisk inredningsinspiration. Vilket underbart vardagsrum du har!

Undrar om du vill berätta var du har köpt den vackra quilten i soffan? Har själv införskaffat dimrosa kuddar och skulle så gärna vilja ha en pläd som matchade.

Tack på förhand! Nu ska jag lägga till din blogg bland mina favoriter :-)

Varma hälsningar
Tove

Sofia sa...

Jätte fint! måste säga att jag också gillar den dimrosa nyansen... =)
Kram! ha en fin helg...=)
Sofia