Bloggintresserade

måndag 16 juli 2012

Vintageduk

Jag är helt såld på romantiska vintagetyger och letar ofta efter sådana på loppisar och hos antikhandlarna...
Denna fantastiska, skira duk hittades hos en antikhandlare i stan..Det är ett litet, litet rosbroderi där i mitten och jag kan inte förstå hur någon lyckats göra detta miniatyrarbete..
duken hänger på lampan för att jag skulle kunna fota den...nu ligger den fint på ett bord :)



Den passar bra tillsammans med min ihop knåpade rosenkrans..

Ha det gott!! 


7 kommentarer:

MammaElva sa...

Den passar som handen i handsken hemma hos dig :)

Nyanser av vitt sa...

Ett helt underbart hantverk.
Kram Agneta

mittlantliga sa...

Den är ju helt underbar!
Vackert handarbete!
Din rosenkrans är ju också så fin!

Ha det gott
Kram
Heléne

Spets och Silver sa...

Vilken vacker duk! Din rosenkrans älskar jag!

Kram
Nette

Lyckoslanten sa...

Sådana textila konstverk kan man ju inte lämna dit hän! ♥

Elna sa...

Vilket vackert broderi men ack så smått. Ha en fin dag.

Kramen
Elna

Sofia sa...

Sååååå vacker! Och vilket jobb sen... skulle jag aldrig ha tålamod med!
Stor kram
Sofia