Bloggintresserade

söndag 19 februari 2012

drömmar om sommaren


Tulpaner som är på väg att dö ut får så vackra kronblad tycker jag..så genomskinliga och skira..

klippte ner en större bukett och satte dem i min turkosa lilla kanna ifrån IB-Laursen..placerade dem på en vit träbricka ihop med rostiga rosenblad och ett par höga ljusstakar..enkelhet är oftast det vackraste

..

Det ovala bordet vi hade i matrummet är nu runt..tröttnade på det onödigtstora..och tog bort en skiva...räcker bra åt oss fyra som bor här :)

Nu sitter jag vid datorn och försöker hitta inspiration...

vill förändra och utveckla lite här hemma..men saknar just nu idéer....och energi..
längtar till den varma årstiden då jag bara är utomhus..Jag längtar efter mitt "rosenplace" som jag byggde förra sommaren..

har rosorna klarat sig?..vilka fler sorter skall jag plantera där till våren??
ljuvliga tankar...varma tankar...

Må så gott!!

11 kommentarer:

emilias gömmor... sa...

Ja, jag toklängtar också efter sommaren:))))

Kram Mimmi

Vikeskärs hem och ting sa...

Det är en ljuvlig tid vi har framför oss :)
Trevlig kväll, Kram

LinnaLi sa...

Ja mer sommar till alla!

Vill också förändra här, men med renoveringens framskridande blir det väl. :D

kram

Linda

Vitt hus med svarta knutar sa...

Vem längtar inte????? Jag funderar också på vad som ska komma upp ur jorden så småningom, satte en hel del nytt i höstas och det är en spännande väntan...

Fick en energikick i morse och fick lite gjort, det känns bra med lite förändringar.

Ha det gott och må så fint!
Kram,
Regina

Tinas bo sa...

Ser superfräscht ut!!

ja jag längtar som en tok efter vår,sommar, värme och sol!!! :))


ha en fin kväll
Kram Tina

Rosa i huset i vitt sa...

Javisst längtar man efter sommaren nu.
Tulpanerna ser nästna ut som små rosor.....jättefint

Ha en bra kväll
Kram Rosa

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Så fint det är med små buketter, blev så vårlikt på bordet hos dig.
Och det känns att våren är på väg, snart är det mars.
Kramar
AnnaMaria

Änglarna finns sa...

Hej vännen!!
Vill ha vår..nu...och sedan hoppas jag på en varm!! och skön sommar!!
Önskar dej en fortsatt mysig kväll!!
Kram Annika

Vita små hjärtan sa...

Jag längtar oxå till att vara mera utomhus! Utan att frysa!!!!!
Ha en mysig kväll.
Kram Agnetha

Mervis smycken/Sländan sa...

Hallå min vän! Jo, jag längtar oxå till våren! Ska plantera om mina pelargoner och så tomater i veckan.

spetsar och änglar sa...

God morgon!
Här är det en som också längtar och har planer och drömmar för trädgården.

Ljuvliga Tulpaner!

Ha en fin dag
Kram
Heléne