Bloggintresserade

söndag 17 juli 2011




Rosenplacet

...har fått lite ommöblering!!

Bort med de två kaféstolarna och in med min sköna vilstol...

Då det bara är jag som sätter mig här för att njuta av dofterna och de vackra blommorna tyckte jag att "skönstolen" var ett bättre alternativ...




en rostig ring hänger och dinglar i gluggen...jag gjorde gluggen för att man skulle kunna se in här ifrån vår utematplats...

på insidan har jag satt en Klätterros "Awakening" som är en hybrid på New Dawn..

jag blev rekommenderad den på Ulriksdal då blommorna sitter kvar bättre men är lika vackra som New Dawn...

den är i knopp än så länge men ni ska få se den framöver...



en buskros som heter...ja ni..jag klantade mig rejält och har förlagt lappen..så typiskt mig..men den blommar också nu..


Centrerade två ovanstående rosorna är ifrån en buskros som heter
TM Renaissanse

den har stora, fyllda aprikosa blommor...blommar för fullt nu..


Den svagt rosa..nästan vita klätterrosen heter
Penny Lane...den blommar för fullt nu...


Sen har jag en gammeldags klätterros inne i hörnan som är helt översållad med små knoppar..den får ni se när den blommar..och den heter Rosenholm Courtyard Rambler

Ha det sååå bra mina vänner!!

13 kommentarer:

Vikeskärs hem och vardag sa...

Ljuvligt med alla fina rosor. Det ser riktigt mysigt ut där i hörnan :)
Vad bra när man kan få tips sådär av kunniga.
Kram

JACQUELINE sa...

I Love your Blog !

Thank you for the amazing photos!

i'm your new follower!

greatings from switzerland

Jacqueline ♡

http://jacquelineswhitehome.blogspot.com/

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Såg att ni har fint väder på östkusten, passa på och njut i din fina roshörna. Här är det mest regn tyvärr.
Kramar
AnnaMaria

Tina sa...

Din vita ros på stam är superfin, de rosa är inte dumma de heller. Jag börjar bli lite mer rosa i trädgården just nu. Skönstolen är oftast det bästa alternativet, vila och njut!

Kram på dig!

Elzie sa...

Gud vad fint du fått till det. Den där skönstolen hade inte varit helt fel här heller.
Hoppas du får en bra vecka.
Kram Elzie

Mina Gouldsamadiner sa...

Herregud en sån myshörna du skapat dig.En sån härlig plats att sitta och filosofera på.Snyggt...
Kram Kicki

Bittan sa...

Så fint du har fått det i din lilla hörnaoch OMG vad många sorters rosor du har :-) Jag frossar oxå , plockar in varje dag för att njuta men har bara 3 sorter som blommar just nu .
Kram Bittan

Mamma Mia sa...

Halloj!!!
Åh vad fint du gjort med ditt lilla rosplace!! Love it :)
Ser så mysigt ut med inramningen å dina saker å så lite rost förstås som jag älskar!
Ha en fin söndagskväll..
Kram från Mia ( i byn )

Marie - Systrarna sa...

Såå avis jag blir på alla ljuva rosor! Finns jättedåligt med rosor i vår trädgård, har satt ett par buskar sen vi flyttade hit men de har inte kommit igång ordentligt ännu. Sen så tuggar rådjuren i sig knopparna. Morr...
Kram!

LOPPISLIV sa...

Hej rara Sanne! Vilken mysig plats du har där, du gjorde helt rätt som satte dit vilostolen istället, ser så inbjudande ut att kunna sitta där och njuta av att lukta på rosorna :-)) Så vackert med alla rosor, jag har för närvarande 3 rosbuskar, 2 ljusrosa newdawn som vi satt varsin sida om dörrarna vid boden och så en nyinköpt vit, Waltz tror jag den hette som jag inte planterat ut ännu, men jag ska köpa mig fler, vill också ha en rosenträgård som du :-)) Jättefint reportage som du visade i tidigare inlägg, vad roligt!! Ha nu en fortsatt fin kväll. Kram Paula

Susanne sa...

Hej!
Såå jättefin och ij vad det blommor redan ;))
kram susanne

Nette Cecilia sa...

underbara rosor o så vackert du har det i din hörna ,kramis Nette

Anette sa...

Men oj va fint du fått de ,underbar plats att bara vara o mysa på o alla dofter Mmmmm
Så fina rosor du har satt ,jag har prövat här uppe också men tror dom fryser ihjäl på vintern...äh får pröva igen hi hi
Ha de så himlans fint vännen
Kramen Anette