Bloggintresserade

tisdag 28 juni 2011


God morgon!!

Ännu en ljuvlig dag är på intågande och jag njuter av varje minut!
Igår slet jag som ett djur med min rosenträdgård/uteplats...väggarna är på plats, jag har grävt ut och lagt markduk samt singel på golvet..och möbler och annan dekoration är på plats...nu saknas bara det viktigaste...ROSORNA!!!

Jag skulle vilja att jag kunde köpa stora färdiga exemplar som är höga och frodiga samt i blom...vill inte vänta!!!

Jag vill ha rosor som doftar massor..för det här kommer att bli min egna lilla oas..att samla kraft i...

Jag var på "min" loppis häromdagen och fann en gammal klocka med underbar patina..färgen var egentligen okey..men den blev för skrikig här hos oss så den fick bli.....vit!!

Älskar att urtavlan är så sliten..och tiden 5 finns inte mer :)

Ha en riktigt fin dag..själv ska jag sola, umgås med mamsen samt fixa mer i rosenträdgården :))

Lite fotografering vore kanske på sin plats också...






14 kommentarer:

Vikeskärs hem och vardag sa...

Ååå så härligt med semester, du får ju en kanonväder :)
Ska bli spännande att se din rosdel sen. Visst är det så att man vill ha växterna stora på en gång. Men lite gödning till dem då och då kanske dem växer lite snabbare.
Ha en fin dag, kram

Anette sa...

God morgon
Jag är som du vill ha stora färdiga buskar hi hi vill inte vänta :)
Guuud vilken härlig klocka du hittat helt underbar.
Ha en underbar dag i solen .
Kramen Anette

(eddas) sa...

Koselige bilder..
klemklem

Elzie sa...

Vad förvånad jag blev att klockan blev VIT!!! Fin var den i alla fall och jag hade nog målat om den jag också. Är inte någon "blå" människa precis. Förutom när det gäller himmel och hav.
Hoppas du får en skön solskensdag.
Kram Elzie

Marie - Systrarna sa...

Hallå där! Så kreativ du är på semestern! Din rosenträdgårdshörna kommer att bli underbar. Å den gamla klockan du berättade om är verkligen jättefin.
Nä nu ska jag jobba... Nedräkning av dagar pågår...
kram!

Jenny sa...

Så härligt det låter, tänk om man hade din energi!!
Vilken fin klocka du hittade, ja, tänk om fem inte fanns då slapp jag ju gå upp då varannan vecka, hihi.
Ha en underbar dag, kram Jenny

Lyckoslanten sa...

Oj va' du har på gång. Låter underbart med rosor och ja - tänk om de fanns där direkt och stora och färdiga med ljuvlig doft. Bara sätta sig och njuta! Ha en skön dag! ♥

Mina Gouldsamadiner sa...

Åh den klockan va fin.Vilken vacker urtavla.Förstår att du målade om den.Härligt det låter med din nya uteplats.Det blir en fin plats för avkoppling.
Önskar dig en fin dag.
Kram Kicki

Mervis smycken/Sländan sa...

Underbart med rosor. Förstår din frustration med att vilja ha allt klart på en gång! Vem vill inte det?! Jag skulle vilja ha ett eller två nya äppelträd som är "färdiga". Vi har ett kvar som inte ger någon frukt längre. Saknar lite skugga såna här dagar...
Kram

Fröken Grön sa...

En alldeles egen rosenträdgård låter underbart. Jag är också en sådan person som vill att allt ska vara uppväxt och lummigt på en gång. Är vi lite otåliga, tror du?

Tack för din söta kommentar på min blogg!
Må så gott i sommarvärmen!

/Anna-Karin

Susanne sa...

Jaaa bilder vill vi se på rosenträdgården ;))
kramkram

Petra sa...

Jätte fina klockor, särskilt den blå!!
jag var och kollade på rosor idag, som blommade och var ganska stora. Vill oxå ha mycket doft å helst vita. Men hittade en som var mörk cerise å en som var mörk lila...väldigt vackra och doftade ljuvligt! På söndag är det rosens dag häromkring, dit ska jag å insupa dofter å hitta den perfekta rosen. Helst vill jag att den ska blomma hela sommaren å det finns några sorter som blommar om och har några enstaka rosor hela tiden!

Hoppas du hittar vad du ska ha!

Ha en skön kväll!

Kram Petra

Lenas trädgård sa...

Hej, köp krukplanterade, stora rosor! De kostar lite mera, men du har dem i full blom redan i sommar!
Tips på buskrosor:
Crocus Rose, buskros is vagt gul, går mot gulvitt som fullt utslagen. Doftar! Blommar läänge!
Nevada, blommar i gräddvitt, alldeles full av blommor i år. Blommar igen om du knipsar bort vissna blommor. Det gäller f ö för alla rosor.knipsa bort överblommade!
Stanwell Perputial, rosa, som går över i nästan vitt som fullt utslagna. blommar heela säsongen! Doftar!
Golden Celebration, guldgul, stora blommor, blommar läänge! Doftar!
har du ett träd som rosen kan klättra i: köp en Valdemar! eller en Honungsros!
Flera tips kan du få om du vill!(jag har precis inventerat och skrivit ner mina rosor, jag hade 79 sorter!)
Lycka till! För en trädgård är ingen trädgård utan ROSOR!
Kram Lena

Tina sa...

Den var riktigt fin! Inte gör det något att det saknas en siffra, gör den bara mer charmig, tycker jag.
Det går framåt i raketfart med rosorna, så himla kul!

KRAM!