Bloggintresserade

tisdag 18 januari 2011


Mattor
....... är dagens tema hos Inspirationsfabriken..

Jag älskar mattor i alla de former och färger och skulle utan problem kunna gå loss på Kelimmattor och andra orientaliska mattor..samt färglada trasmattor...MEN..jag skulle tröttna på färgprakten i ett naffs!

Så..här i Änglarnas hus finns det ingen variation då det kommer till mattor!

Alla mattor är stora, vita, vävda bomullsmattor..

Praktiskt med vita mattor under matbordet??!!
Kanonbra! Då de är precis lagom stora att slänga in i tvättmaskinen och de tål både bleksalt och 60 grader..så..
Jag har dem under soffborden, matsalsbordet på verandan, och myshörnan på verandan..

Den här bilden är tagen vid matplatsen till köket...

Ha en underbar tisdagskväll och titta in till alla inspirerande bloggar hos Fabriken

16 kommentarer:

Dessie sa...

Hej söta Sanne.
Så jättefint! Det ser ut som "samma" matta som jag har i vardagsrummet... från Ikea?? Går den att tvätta i maskin?? Efter missödet med ryan så törs jag knappt. =)

Klart att det kommer bilder... så småningom! *ler*

Ha en fin kväll

Kram Dessie

Nette Cecilia sa...

Tror inte det skulle fungera med min fyrfoting ,men vackert är det,kram Nette

Anonym sa...

Fint!
Och det låter bra med att "bara in med dem i tvättmaskinen!" Så har jag också gjort i många år ---tills i somras, då vår senaste maskin pajade. Reparatören frågade om vi tvättat mattor i den! Ja, sa jag. Alltid! Det märks,sa han, hela trumman har tagit stryk av det, helt skev!
Så det blev att lägga semesterkassan på en ny.
Jag gör aldrig om detta! Därav har jag endast en ullmatta (dammsugs och borstas endast av), samt två Pappelinamattor, som jag tvättar i duschen.
Men du har kanske en extratålig robust maskin...
Vackert rum du visar!
Lenas trädgård hälsar

Evelina sa...

Hej!
Ja, hur konstigt det än låter är det smartast med vitt... :) Många av mina vänner kan inte förstå hur en barnfamilj kan välja en vit soffa.. men det har jag gjort av samma anledning som du valt vita mattor.. :)
Må så gott!
Kram Evelina

Lyckoslanten sa...

Vackert! Har en sån i mitt arbetsrum, annars Pappelina och vita fluffiga (opraktiska).
Ha det gott i veckan! ♥

(eddas) sa...

Ja veldig kjekt med alt som kan slenges i vaskemaskin:)
klemklem

Dessie sa...

Åh Sanne du gjorde just min kväll!!!!! =) Jag har handtvättat den i badkaret och man kan ju knappt röra sig dagen efter, den blir ju hur tung som helst!!!!

Tack tack tack för detta tips, i kväll ska det tvättas! *fniss*

Kram Dessie

Jenny sa...

Kanonfint med vita mattor! Jag har en vit framför soffan (läs grå) Och den går inte in i nån maskin, en billig IKEA-matta som snart gjort sitt.
Ha en skön onsdag, kram Jenny

Vitt hus med svarta knutar sa...

Såå snyggt med vit matta. Jag har en ljust aprikos bommullsmatta, kan tänka mig att kvaliten är ung samma och det går så bra att slänga in den i maskin=) Kanske man skulle sikta på en vit!?

Ha det gott!
Kram,
Regina

liven sa...

Så flott hos deg!!
Praktisk å kunne ta dem i vaskemaskinen...mine er for store og tykke til det da!

Ha en fin dag Sanne :o)

Mitt hvite hus sa...

Det er så fint med matter... her ville det ikke funke med hunder og katt..



klemmer ==))

Elzie sa...

ja, jag skulle gärna ha vita mattor överallt, men med vår hund som ligger överallt och ingenstans så tror jag att jag avstår. Men snyggt är det.
Hoppas du har en bra onsdag.
Kram Elzie

Skogslyckan sa...

Så smidigt att bara kunna slänga in i tvättmaskinen. Vi har nästan inga mattor alls då vi ju har värmegolv i hela husplattan. Men några gamla trasmattor finns allt.
Ha en fin dag!
Kram Pia

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Lite mattor vill jag ha också, jag tycker det är fint. Din vita är jättefin, det blir så fräscht med vit. Bra att du kan tvätta i maskin.
Kramar
AnnaMaria

Marie - Systrarna sa...

Fiint med vita mattor! Men jag väljer bort det då vi har tre fyrbenta husdjur som springer omkring i huset.. ;-) Lite mönstrat är det bästa för oss! "Jaha, så den här vävda mattan har mönster med... tassavtryck...?" Jajamensan!
Kram!/Marie

skifferhuset sa...

Här hos oss har vi stora mattor under bord och dyl, gärna i färg, kan nog inte ha vita, både katt å lilla vovven skulle nog håra ner dom så! Kram Iréne