Bloggintresserade

torsdag 5 augusti 2010


Reda hylla!

Hallojsan!

Jodå..jag finns kvar här även om jag inte har haft tid att hälsa på er alla..Semestern är inne på sina sista dagar nu och då finns det mängder av energi och saker att ta tag i..Bakar, målar om sovrum, garageport..mm.. Dessutom pausar vi för loppisbesök då och då... ;)

Jag har länge letat efter en gammal redahylla till köket..men bara hittat få..och de var hutlöst dyra..jisses!!.. jag betalar inte tusenlappar för en sådan...!!

Men, men.. snåljåpen..och "kansjälv" i mig lyckades skapligt endå..

Köpte en ny, i furu, på "detstoravaruhuset" och målade den lite slarvigt med grundfärg..
plockade ur den ena glaslådan..för att den inte skulle se för perfekt ut..

sedan köpte jag små zinklådor och ställde ovanpå..tyckte de var charmiga.. :).
lite hemkokt jordgubbssylt..och loppisprylar får rama in det hela...



Ha det så gott nu alla sötisar..så "Ses" vi snart igen!!

16 kommentarer:

(eddas) sa...

Kjempefin ble den hyllen...ønsker meg en slik jeg og...men de er fryktlig dyre og kjøpe i eldre modell...
kos deg med dagen:)
eddaKlemmer

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Åh var den ny, det såg inte jag förrän du skrev det (och egentligen såg jag inte att den var ny då heller.) Visste inte att det fanns nya såna och köpa, det gjorde du bra, jättesnyggt. Smart med koppen!
Ha det gott
Stor kram
AnnaMaria

sylvia sa...

hei,
så vakker den ble,du er duktig.
å som jeg gleder meg til loppis starter her i august,
vi har ikke som dere loppis hele året,
har noen brukt butikker,men de er dyre,
vi har ute loppis her,en dag,starter i august,
gleder meg,kan finne mye fint da,
ha en nydelig dag,
klem fra sylvia

Lyckoslanten sa...

Va finurlig du är som tar bort en låda och smyger dit en kopp! Ja, se mig kan du lura - jag är novis! Fint blev det och passar hos dig!
Ha det gott dina sista lediga dagar! ♥

Luiza sa...

Hej vännen...
Vilken fiiiin redahylla du fick till!!!!

Tänk, när jag var liten , hade vi såna i vår hyreslägenhet, vi tyckte inte om dem, för de var så fula...
Idag, skulle jag ge vad som helst , för att ha en sådan i köket =)! Tokigt va?

Hoppas du får det skönt , de sista dagarna på din semester.

Kram/
Luiza

Tankar från Trädgårdsmästarn; Hillevi sa...

Superfint blev det!
Vilket stort varuhus har dessa, jag vill också ha en hemma i S, inte bara på landet!

Ha det fint! H.

hemma hos lilla mej sa...

vad snyggt det blev i ditt kök bara så läckert.Vilken energi du ligger inne med .Men det är ju bara så skoj att få fint.Ha en skön dag sötis Kram Rita ♥

Lantligt i smultronbacken sa...

Va kul att jag hittade in till din blogg. Jättefint!
Ser att du har haft liknande projekt i köket som mig nu:)

Kram från Mig

Vikeskärs hem och vardag sa...

Ååå en sådan vill jag med ha. Vad heter den på Ikea? Letat men aldrig sett en där.
Kram

Unknown sa...

Så fint det blev, syns inte att den kommer från "det stora varuhuset". Runt mina hemtrakter är de inte så dyra. Finns flera stycken för ca 500-1000 kr.
Ha det så gott!
Kram Anna

Country Hill sa...

Här har Du en till Du lurade tog för givet att det var en reda, dom går ju jättedyrt på auktionerna. Men Du är för smart blev ju supersnyggt. Du har så fint i Ditt kök blir lite avis. Här är semestern slut och det brukar vara lite mjukstart men inte den här veckan det har varit full rulle.
Ha en fin kväll!
Kram Lena

Livet på Berget sa...

Strålande! Jag var helt säker på att du loppat den innan jag läste texten. Bra gjort!
Ha de gott!
Kram
/Sara

Anonym sa...

Super fint, men jag vet ju att allt du tar i blir "Sanna piffat" så bra.
Men vad har du använt för penna att skriva med?
//Maritha

Änglarnas hus sa...

Tack för din kommentar Maritha!

Jag har använt en vit spritpenna inköpt på Granit
Kram Sanne!

Made in Persbo...Carina sa...

En sån där reda-låda fast längre variant fanns här i huset när vi köpte det och den GAV JAG BORT...gissa om jag ångrar mig!!! Idag hade jag önskat att jag hade den kvar. Ibland är det svårt att veta vad man kan göra sig av med och vad man ska behålla.

KRam, Carina

MiloD sa...

Hej!

Vad mycket fina saker och bra ideér du har, vet du vad redahyllan heter på IKEA för jag antar att det stora varuhuset=IKEA!

Åsa