Bloggintresserade

torsdag 8 juli 2010

Dansk rosenträdgård


Rosenträdgård!

idag skall ni få se lite glimtar ifrån en underbar Rosen have - Laubjergs på Jylland,
jag besökte under vår vecka i Danmark...

10 000 m2 och en av Europas största rosentädgårdar...
Behöver jag säga att jag föll i trans och bara njööööt!

Visar några få av de hundratal bilder jag tog där...



klätterosor i rabatter..enkla stöd av armeringsjärn..


en svart ros...


på alla bord stod buketter som de hade plockat i trädgården...





vem vill inte slå sig ner här en stund??!!



älskar daggkåpan och här fanns det ett hav av den...


tänk er denna ros..ihop med.....



ovanstående blomma.... ljuvligt!!







det är så synd att ni inte kunde känna dofterna..helt underbara..

Ja detta var en liten glimt..hoppas att ni gillade det!

Ha en fortsatt underbar sommar!!




P:S Tack alla för goa kommentarer om vårt kök, de värmer såå...! :)

16 kommentarer:

Livet på Berget sa...

Hej
Oooo så vackra bilder, magiskt!
Tänk om man hade det så där hemma på täppan :).
Ha de gott!
Kram
/Sara

Anonym sa...

Oj så vackert! Kram Sofia

Lyckoslanten sa...

Oj, oj (suckar högt) det där gillar jag! Underbart och lyckans dig som fick uppleva det där och lyckans mig som fick se bilderna! ♥

Penseldraget sa...

härligt vackra bilder sanne =) förstår att du njöt i fulla drag =)
kram pia

sylvia sa...

hei,
åå så nydelige bilder av denne vakre hagen,må ha vært et utrolig skjønt besøk,
såå mange fine roser,å plasser å sitte å lukte å nyte.'flotte bilder du viser oss.
ønsker deg varme sommer dager.
klem fra sylvia

hemma hos lilla mej sa...

Ååååå vilka underbara bilder.Kan tänk mej hur du myste och njöt.Ha det gott sötis.Kramar Rita ♥

Nette Cecilia sa...

Underbart!!!Kram Nette

STENLYCKA sa...

Hejsan!
Underbart..... Så ljuvligt det är med rosor något jag aldrig kan få nog av.Tack för att du delade med dig av de vackra bilderna.
Kram och ha en bra fredag!
Raina

Lilla Blanka sa...

Hej goa Sanne!

Ohhhh vilket ställe..! Dit måste jag åka!!! Rose haven, hette det så? Var någonstans i Danmark ligger det?

Underbara bilder och inspiration, tusen tack för att du delar med dig!

Erat kök är sååå himla fint, ljuvliga bilder!!!

Kraaaam
Mia

Tjohalia sa...

Å, jag är lite avis, skulle vilja vara där och gå runt och lukta.
Såg ros Rosa Mundi som min mamma beställt av mig då jag var i Ockelbo, jättefint. många rosor är fina. Mmm..

Vardagens guldkorn sa...

Å så mycket fina bilder! Förstår att du njöt av den promenaden =0)
Hoppas du har en skön sommar!
Kram Linda

Inspiration i vitt sa...

hej Sanne, vilket fint ställe du har varit på, härligt att få lite inspiration i vacker miljö. Ditt kök är såå fint och genomtänkt i detalj. Kram på dig/Ingela.

Black Iris sa...

Oh så jättefina bilder från grannlandet.
Den svarta rosen och armeringsjärnen fastnar jag speciellt för. Undrar varför man är sån att svarta blommor och rostiga stänger fascinerar så.

Kram Maidi

Unknown sa...

Så fint det såg ut. Är sugen på Danmark nu på semestern men vi har inte bokat något boende ännu...vi kan inte bestämma vart vi ska. Har du tips?
Tack för din snälla kommentar:)
Kram Anna

Luiza sa...

Oooooh ja, vem skulle inte vilja sitta där varje dag, i resten av livet?
Helt underbart!

Tack för att du delat med dig!
Tyckte den svarta rosen var rätt häftig...

Ha en underbar kväll.
Kramar/
Luiza

Sussi / Sussinghurst sa...

hmmmmm, det må jeg huske - den have er vist et besøg værd, måske kunne man få lidt inspiration til egen "rosen-have".