Bloggintresserade

måndag 17 maj 2010


Grillplats!

hallojsan alla vänner..här har vi högsommarvärme och har grillat måndagsmaten i trädgården.

Det är VARDAGSLYX för mig!

Vi tycker bäst om gasolgrill då vi grillar så gott som varje dag under säsongen och på så sätt slipper komma ihåg att köpa kol..
Vi köpte en ny grill förra sommaren som hade ett, enligt mig, "smäckigt" och fullt underrede i stål..Riktigt "jingeljangel"...

Sååå jag ritade ett nytt grillbord och maken tog fram såg och skruvdragare.
Hjulet hade vi ifrån en gammal kolgrillvagna a´la 70-tal som jag fått av mammsen och pappsen.

Lite korgar på hyllan under rymmer stålborstar mm..Krokar för
redskap.

En loppisfyndad hylla står lutad mot väggen, med korgar som jag köpte på mässan. I korgarna har jag planerat diverse örter..perfekt att ha nära grillen.



Och så får jag ta och skryta lite..hihi....

Jag är nämligen mallig här hemma då jag kom på den geniala iden att gömma den fula gasoltuben i lådan/bordet som sonen hade tröttnat på att ha i tonårs rummet..Jag sågade ner en liten "kanal" för gasolslangen och på med locket :)..

Snyggt och gratis!!.

..visst var det en genial idé ;) ??


Ha en härlig måndagskväll..och jag hoppas av hela mitt hjärta att ni alla också har det så varmt och gosigt ute nu, som vi har!!




23 kommentarer:

hemma hos lilla mej sa...

Hejsan Hoppsan!!!!Jaja men kära du det är så skönt och gosigt så .Vilken härlig grillplats ni har gjort .Du och maken.Finns ju inget som smakar så gott som grillat eller annan mat ute.Önskar dej en skön kväll och en härlig tisdag gulliga du .Kramar Rita ♥

Tankar från Trädgårdsmästarn; Hillevi sa...

Vet du, Sanne. Gasoltuben är det enda som avhåller mig från gasgrill... nu finns ingen återvändo, känner jag;-)

Superbra tips, Ha det fint!

Luiza sa...

Det bordet var ju hur fint som helst =).
Och va fint ni har det på altanen...

Grallat är gott, och man måste unna sig det under sommarhalvåret, så länge det är varmt, så det gör ni helt rätt i.

Vilken strålande idé med gastuben =))).
Du är genial.

Ha en underbar kväll.
Kram/
Luiza

Country Hill sa...

Men Du vad fiffigt med gasoltuben!!!
Här ska härmas!!!
Har försökt ned tygstycken och diverse och så var det så enkelt!!
Du Goa Sanne Du kan då fixa till det!
Ha nu en underbar kväll önskar bloggvännen Lena

lottens vita och gröna sa...

vilken kanon idée sanne, vilken härlig grill, nu börjar det härliga, må väl, varmkram lotten

Snäckskalsdalen. sa...

Idéspruta är vad du är! Snillrikt och snyggt och det ser verkligen tjusigt ut och lättvindigt att grilla! Det är ju så gott!
Agneta kram

Mys och hemtrevnad sa...

mmmmmmmmmmm vad gott det lät! Kramis semlan

Tjohalia sa...

Haha, man kanske ska skicka min dotter hem till er när du gör ett nytt projekt ;-)
Vad fint ni har till grillat, bra idé med gastuben. Själv håller vi till kolgrillen så länge.
Kram!!

Mia sa...

Vilket underbart fint ute kök jag förstår att ni grillar ofta. Vi håller på att fixa lite i vår lilla grillhörna och har i helgen grillat två gånger och kommer nog att grilla en del i sommar för det är verkligen gott. De dagar då solen skiner och värmen finns vill man helst vara ute hela dagarna så då passar det bra att grilla.

Trevlig fortsatt vecka önskar jag dig
Kram Mia

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Lysande idé med gasoltuben, där står den luftigt och bra. Och inte är dom vackra och se på, en idé som säkert många lånar från dig. Så jättemysigt och grilla en måndag, det är riktig vardagslyx. Superfint bord till grillen, och så bra med korgarna. Du har gjort dig en härlig grillhörna.
Ha en bra dag
Kramar
AnnaMaria

Penseldraget sa...

En sån fin o mysig grillplats...och vilken kanon ide med gasoltuben =) dom är verkligen inte estetiskt vackra, de är så skönt att laga maten ute så där, ren lyx...
kram pia

fröken knopp sa...

Så fint Sanne!! En sådan liten grillhörna har jag minsan med önskat mig i sommar..vi får väl se hur det blir med det..tihi..:)

Varma Kramar Elin

Hanna sa...

så mysigt du har det.
Ha en fortsatt bra vecka!
kram
Hanna

Vit som snö sa...

Visst ska du känna dej genial, en superidé!!!
Fin grillhörna! Och visst ska man passa på att grilla allt man bara kan nu!!! Det är ju såå gott och går att variera i det oändliga!
Kram Cilla

. sa...

Den där grillplatsen ser riktigt härlig ut! Visst är det vardagslyx!

Huset vid ån sa...

Åhh, vilken mysig o fin grillhörna ni har fixat till....Finns det något godare o trevligare än att grilla o sitta ute en sommardag! Det är livet..Fniss! Hoppas att du haft en bra dag o att solen lyst på dig! Kram,Kram Therese

Sussi sa...

Men vad fiffigt!
Vi har också gasolgrill men den är inte alls lika snygg som din! Skulle behöva dölja hela grillen! Men, men....det är ju gott med grillat, vi får väl blunda och tugga...

Kram
Sussi

Thaikalle sa...

Vilken härlig grillvagn. Är det något jag kan sakna ibland så är det just sommarens grillningar i Sverige

Marie - Systrarna sa...

Men guuuuud va smart du är!! Så fint fixat i er grillhörna. Hur hinner du??? Stående ovationer från mig Och en stor kram!!! /Marie

sylvia sa...

hei på deg.
så flott en grill plass dere har,her var det masse kjekke detaljer,klart du kan skryte,du kom jo på en topp ide,
å nå har varmen kommet hit å,så vi kan være masse ute,
åja vi kan bade fra brygga vår,de unge har alt vært i vannet for noen uker siden..brrrr..jeg venter litt til.
ønsker deg gode og varme dager nå mot pinse.
klem fra sylvia

Drömmen om Villa Grönskog sa...

Hej Sanne.
Vilken grillplats,det har ni gjort bra.Och platsen till gasoltuben var ju fenomenal.
Du är påhittig du:)Så underbart det är med sån här värme,det är vi inte bortskämda med.

Må så gott

Kram Anette

Ofelias Hus sa...

Grattis!

Du har vunnit en ängel hos mig!

Hör av dig på min mail vilken modell du väljer
och vad din adress är så skickar jag den till dig.
Min mail är, anette@ofeliashus.com

Kram,
Anette

Åsa sa...

Vilken härlig grillplats!!
Det verkar finnas många härliga platser hos er efter att ha kikat runt lite.

Har just nu en tävling inne hos mej.
Kram Åsa