Bloggintresserade

torsdag 17 december 2009


Hallojsan alla vänner där utanför snövallen!!
Här är man helt insnöad...flera decimeter snö har fullkommligt dansat ner ifrån en grå himmel!!
Kaos på vägarna är bara förnamnet!!

Men nu är jag ääntligen hemma..och har en lååång ledighet på tre veckor framför mig
Det ska bli så skönt!!
Det har varit riktigt stressigt denna termin och jag har försakat mina vänner och familj!!
Det skall jag göra bot på nu!!

Granen är klädd!!

På samma sätt som förra året!
Här är det konstgran som gäller!
Allergier..när barnen var små har skapat en vana..Dessutom vill jag spara på vår natur!!..
hihi..det där lät präktigt va!! speciellt som jag plockat in smågranar..
det är mer sant att jag faktiskt gillar den så...


Granen är klädd med vita hjärtan..


Zinkhjärtan...Vita pärlor på tråd....


Vita band.......


Vita, virkade samt stärkta änglar..förstås!!

Det finns så många fina julgranar där ute i Blogglandia...
Härligt att se alla olika stilar !!

Ha det riktigt mysigt nu...
Blir inte allt för mycket bloggande nu i dessa dagar..
men jag kommer att titta in hos er då och då!!

Kramis Sanne!!

17 kommentarer:

Unknown sa...

hej Sanne
Så otroligt vacker gran och julpynt du har härlig stämning..
Oj vad snö ni har fått mer än hos oss men kallt har det varit idag.
Vi har 3 dagar kvar sedan blir det ledighet skönt.
ha en skön kväll
kram Catthie

Livet på Berget sa...

Så skönt med ledighet. Jag har 4 dagar kvar. Din gran är underbar! Visst är det kul att se allas granar, alla är så fina på sitt sätt.
Må gott!
Kram
/Sara

Elin sa...

Ååååh vad fint! Får verkligen julstämning. Längtar tills julafton då jag får komma och njuta av den där granen :) Puss puss/ Elin

Sussi sa...

Oj här var det jul så att det står det härliga till = underbart!
Snön ute förhöjer ju julstämningen ytterligare, eller hur?
Tingeling Sussi

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Gokväll Sanne. En sån fin gran, det är så härligt och se att det dyker upp lite färdigklädda granar. Din är jättefin, jag såg änglarna direkt. På lördag åker vi upp till min mamma, då är det den årliga granjakten. Brorsan tar täten och vi andra vimsar efter, vi har väldigt kul. Hoppas inte det blir så kallt bara.
Ha det gott
Goa kramen
AnnaMaria

hemma hos lilla mej sa...

Gokväll i stugan !WOW vilken vacker gran du har fixat till ja det har du gjort bra!!!!Vad skönt med 3 veckors ledigt.det behöver du.Själv har jag badat ett långt varmt bad med 2stora wirrar.Mot min hosta.Hjälper det inte blev ju allt lite roligare ialla fall hihi.Ha en skön kväll vännen kram Rita ♥

Lilla hjärtat sa...

Granen är jättevacker...
Så mycket fint du har pysslat ihop också....

Kram Anna-Karin

ELIN´S SHABBY ROMANTIC sa...

Hej Sanne,
vilken underbar julgran du har dekorerat! Gillar dina stora rosetter och allt annat med såklart! Så vackert! Jag med har en oäkta en men som din ser den ut som en riktig. Här snöar den för fullt hela dagen hela natten..härligt och vackert, det blir så upplyst omkring oss!

Grankramisar Elin

Snövita drömmar sa...

Det var en fin gran du hade!! Ska själv inte ha någon i år, för första gången på evigheter kan jag säga. Lillen är alldeles för klåfingrig så det får bli en till nästa år när han blir större.
Hoppas du mår bra annars!

Kram på dig!

~~*Pennyshouse*~~ sa...

♫•*¨*•.¸¸ GOD * JUL ¸¸.•*¨*•♫
ÖNSKAR
JAG DEJ & DINA
KÄRA
♥ kramar
Nilla

Roses & Angels sa...

Hej! Ja gör det nu åker jag ju bort men efter helgerna kan man ju försöka ta en fika eller nåt, vore super kul. Ja det finns ju en o annan affär här o tuna park är ju bra! ha en fin helg kram

Tessie sa...

Din gran var jätte fin! Håller med om att det är roligt att se alla olika typer av dekorerade granar :-)

Skönt med ledighet, själv jobbar jag även måndag sedan är jag låååång ledig.

Kram Torparfrun

Unknown sa...

Jag ville bara kika in för att önska dig en riktigt fin advent! Kram petra

Hannis sa...

Tre veckor ledigt! Vad skönt för dig, hoppas att du får njuta mycket och ladda batterierna inför nästa termin.

Vad mysigt det ser ut med granen!

Må gott/Kram Hannis

Lantliv sa...

Granen fixade vi idag....nu är vi nästan färdiga....det blir köpegodis + köpebakverk i år...allt hinns inte med....bara vi får rå om varandra så blir allt bra!
Ha nu en mysig jul och ett gott nytt härligt år,
kramis Anne-Lee

Sari sa...

Hejsan!
Vilken fin gran!!
Och vad skönt att höra att det finns någon mer än vi som har konstgran! Ibland känns det som om vi är de enda som inte har riktig gran inomhus...
Här har granen inte kommit fram än. Kvällen före julafton sker det! Längtar!!
Jag passar på att önska dig en riktigt God Jul nu, eftersom jag inte vet om jag hinner titta in fler gånger före jul.
Kram Sari

Marie - Systrarna sa...

Hej Sanne! Tack för hälsningen på vår blogg! :-) Imorgon hoppas jag att syrrans paket till dig kommer fram - om det inte redan har gjort det!
Fin gran du har - inte helt olik vår faktiskt!
Visst är det härligt med snö, men trafikkaos blir det ju... Igår jobbade jag min sista dag innan julledigheten och pendeltågen var naturligtvis försenade samt inställda. Och det berodde enl. SL på rådande väderlek samt väderrelaterade fordonsproblem. :-)
Önskar dig en riktigt skön julledighet!
Kram från Systrarna