Bloggintresserade

söndag 6 december 2009


2:a advent och snön lyser med sin frånvaro!!!

Jag är i och för sig inte något "big fan of snow" men ett vitt täcke som ligger över gran och fur ifrån första advent.....och smälter bort på nyårsdagen vore perfekt!!

Igår var vi på glöggmingel hos goda vänner som sålt villan utanför stan och köpt ny lägenhet i Stockolm/Telefonplan..Mysigt!!
Maaaassor med tid för golfen...jag såg nog hur den tanken lockade maken ;)...men jag skulle döööö utan min trädgård!!

Lite julpyntning i ena hörnan av hallen...är vad som bjuds på idag, i bildväg!!

Mina gamla käppar har fått sällskap av ett par handsydda läderkängor ifrån sekelskiftet...Ett sånt hantverk!!!!


Ha en riktigt mysig söndagskväll och en bra start på veckan!!!

Kraam Sanne!!


23 kommentarer:

S o F sa...

Superfint, mysigt och stämningsfullt! Tänk vilken känsla att stiga in där.

Önskar dig en fin andra advent!

hemma hos lilla mej sa...

Vad mysigt du har gjort.Vilken härlig känsla att komma in där.Ha en härlig andra advent vännen Kramiz Rita.

Vit som snö sa...

En sån mysig hörna!!! Stämningsfullt och fint!
Lägenhet inne i Sthlm lockar inte alls mej , neeej, som du säger: en trädgård är ett måste!
Ha en mysig afton!
Kram Cilla

Unknown sa...

Hejsan Sanne
så vacker & stämningsfullt pyntat du har.
önskar dig en trevlig kväll
kram
Catthie

Tessie sa...

Ser jätte mysigt ut i din hallen :-)
Min make skulle nog också gilla alla ideér som gjorde att vi fick mer tid till golfen, men jag som du skulle dö utan min trädgård :-)
Men jag tänker att när alla barnen har flyttat hemmifrån så ska jag bo i centrala stockholm. Maken hävdar dock att det där bara är snack för att jag ska slippa erkänna att jag är en lantis tjej *s*

Vad det gäller min föräldrarledighet så väntar vi barn och är beräknad till den 26 januari. En sladdis, vårt första gemensamma vi har båda två söner var sedan tidigare.

Kram Torparfrun

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Ibland skulle det vara skönt med en lägenhet i stan, men jag håller med dig, man skulle sakna trädgården. Och så fint du julpyntat i hallen.
Ha nu en bra kväll
Adventskram
AnnaMaria

Lyckoslanten sa...

Jag tycker också om att smyga runt i Änglarnas hus! ;o)

Norregård sa...

Hej, Sanne! Tack för titten hos mig;o) Har kikat runt här inne hos dig en stund! Du har en finfin blogg och jag kommer gärna tillbaka! Skrattade för mig själv när jag läste om glöggmuggarna...hur många gånger har jag inte gjort samma sak på auktioner...
Ha en bra ny vecka!!
Kram Kram Malin

Livet på Berget sa...

Så fint du har och vilken gigantisk helt underbar zinkstrut jag skådar. Vart har du fått tag i en sådan stor härlighet? Min förra man gjode inget annat än att spela golf så delar av ditt inlägg gav mig RYSNINGAR:). Därav mitt underbara singelliv:).
Må gott!
Kram
/Sara

lovefriidrott sa...

Hej Gumman
så vackert så vackert du har:) Jag skulle kunna bo i din hall:)
Vet du jag har en emaljskylt i webbutiken som lyder,,,A golfer and a normal person lives here:)
Guess who is home??? skulle väl passa din käresta;)
Ha en underbar andra advent i din undebara hall:)
Kram sari

Inspiration i vitt sa...

Hej Sanne, vilken underbar bild, din hall är så fin och inspirerande vacker.
Kram på dig/Ingela.

Cc sa...

Å vad mysigt med glögg och vänner, här blev det glögg i köpcentrat i går och i pappersmugg. Ingen höjdare så jag måste nog inhandla en flaska å riktigt mysa. KRam

fröken knopp sa...

hej vän...

Håller helt med dig, en lägenhet lockar inte det mista!!! En sommar utan en trädgård?? hur skulle det gå till?? hihi...

Ser otoligt mysigt ut där i din hall...

hoppas att du får en bra start på veckan!!!

kramar elin

Vita små hjärtan sa...

Fina stämningsfulla bilder!
Kram Agnetha

Fröken Fräken sa...

Vad mysigt, särskilt med ar jus försökt mig på att binda en grankrans och det blev väl...sådär... ;-)
Själv har jag bott både i hus och lägenhet, och jag föredrar nog lgh eftersom man slipper tråkigt utvändighet underhåll och kan koncentrera sig på inredningen :-)

Fröken Fräken sa...

hm... vad hände där, det skulle stå" "särskilt med grangirlangen" där i första meningen...

Marie sa...

Hej Sanne!

Så fina och stämningsfulla bilder från din hall, ser så mysigt ut!

Ha en trevlig kväll!
Kram Marie

Roses & Angels sa...

Hej! Ja alltså vi håller på med möbler båda två + att vi göra bakelser, jag virkar och stickar mm. Pia lär mig att texta nu och så är det ju hon som gör dekorations målningar mm. Vi har väl en allt i allo verkstad i hobby form hihi, Snickar och gör ja det mesta! Hihi! tack för din kommentar! Ha det bra!

. sa...

Väldigt fint med käpparna. Såg en käpp av den där rakare modellen på en loppis, men köpte den inte. Nu ser jag att jag får åka dit igen och se om den finns kvar. Snyggt med en samling så som du har./Camilla

Nyanser av vitt sa...

Hej Sanne
Tack vad gulligt sagt. Ja hellre idrottshallar än att de hänger på sta´n.
Vad fina kängor mm du visar från din hall.
Sköt om dig
Kram Agneta

Sari sa...

Egentligen tycker jag också att det är ganska skönt när det är barmark ute, men just till jul vill jag ha snö!! Jag håller med dig, efter nyår kan den smälta bort igen!
Förra året hade vi jättemycket snö i februari... Vi får se om det blir likadant denna gång. Hmmm, i februari börjar man ju längta så enormt efter våren!
Vad mysigt du har i din hall!
Kram Sari

Huset vid ån sa...

Tack för titten hos mig....Vilken härlig o charmig blogg du har! Din hall ser jättefin ut! Mycket att vila ögonen på....Önskar dig en bra dag! Kram Therese

Unknown sa...

Men så vackert du har gjort det!!! Kram Petra