Bloggintresserade

lördag 7 november 2009

Hallojsan!!

Idag har det verkligen varit mörkt!! Vaknade inte förrän klockan visade på 10.30..!!
Min biologiska väckarklocka gick inte igång... På grund av mörkret

Vi var tvungna att tända en massa ljus och lampor direkt... fast det är riktigt mysigt ändå..med mörkret menar jag ;)

Maken och jag tog en härlig lååångpromenad i skogen och plockade på oss en massa material att pynta med.. Det blev flera" bebisgranar"...som får vänta lite till innan de kommer in...
lingonris som jag band en hjärtformad krans av.....
en massa mossa att ha som dekoration runt amaryllisar med mera...

lite fick bo i en kruka med ett ljus och ett kors...Jag gjorde ett litet rede också i min" utestol" ..till betongfåglarna... varmt och gosigt ska de ha!!


Tack snälla ni för kommentarerna om mitt, än så länge gräsliga, akvarium!!..

Ni har stora förväntningar på vad jag ska åstadkomma...lite läskigt..hihi.. men jag skall absolut visa er här sedan... Nu slipas det för fullt!!

Ikväll blir det födelsedagskalas hos brorsonen...
väl hemma igen blire mysmat... och soffläge..!!

I morgon firar vi ALLA pappor!!!

Ha det riktigt myspysigt nu i helgen mina vänner!!

Kraam Sanne!!



21 kommentarer:

Unknown sa...

Hej Sanne
Ja vi jobbar nog med liknande arb. är elevassistent på gymn.särskolan - (övertalig till hösten.) tråkigt när man brinner för sitt jobb..
Såååå fina saker du har gjort älskar din trädgårdsstol - fåglarna myser nog.
ha toppen lördag - kramar Catthie

Anna-Lena sa...

Hej!

Det låter som om du har haft en mysig dag! Själv har jag också varit ute i trädgården och påtat. Lövhögarna blev rätt stora och nu har jag ont i armarna... det var rätt eftersatt om jag säger så. Vad fint du har dekorerat, ser att vi pysslat lite på samma sätt. Mossa är bra härligt! Så vackert! Din lingonkrans blev så fin. Får se om jag lyckas få till lite kransbindning jag med. Måste ut en sväng i skogen först. Det är som en lisa för själen att vistas i naturen. Kände att jag behövde det efter gårdagen. Känner mig lite gladare nu!

Hoppas att du får en lika mysig söndag!

Kramis Anna-Lena♥

hemma hos lilla mej sa...

Vilken mysig dag du har haft.Vilka fina saker du har gjort.Stolen var ju bara helt underbar.Kransen var jättefin.Ha nu en mysig kväll både på kalaset och sedan hemma.Stora kramizen ~~~~~RITA~~~~.

Livet på Berget sa...

Hej där!
Så härligt med en tur i skogen! Det är så roligt att plocka med sig nått vackert också. Skönt att sova så länge, jag är ju som sagt alltid uppe och hoppar med tuppen. Vaknade 5.30, suck.
Ha en skön kväll!
Kram
/Sara

Cc sa...

Visst var det mörkt, lite mysigt kan jag tycka. Härligt med skogspromenad, här har jag tagit lite lugnt då jag varit krasslig. KRam

Smultronlycka sa...

Hej!!
Åå så fint bloggnamn du har :)
Och en jättefin blogg!!
Du visar så mycket fina saker!Underbart!
Och det där akvariet blev superfint!!
Ha en bra söndag!
Kram Anna

Nyanser av vitt sa...

Hej Sanne
Tack för rara ord
Tack jag har haft det toppen i Tyskland (förutom vädret men det är ju ingen idé att pipa över- går ju ändå inte att göra något åt).Vilken underbar krans. Jag vill också kunna göra kransar. Måste nog testa.
Var ligger The Loppis? Låter very interesting....eller var det bara generellt? Akvariumet kommer att bli sååååå snyggt
KRAM

Sari sa...

Hejsan!
Vad mycket fint du gjort! Gillar speciellt lingonrishjärtat! Jag har många gånger tänkt att jag ska till skogen och hämta lite material, men det blir ju aldrig av........ Imorgon SKA jag ta mig ut!! Det har jag lovat mig själv!!
Ha en skön söndag!
Nu ska jag krypa ner i bädden och sooooova! Är så trött nu...
Go´natt!
Kram Sari

Hannis sa...

10.30!!Önskar att jag kunde sova så länge men vaknar alltid runt 06.
Vilket fint utepyssel du gjort!
Den pyntade stolen är underbar=))

Ha en go söndag/
Kram Hannis

LinnaLi sa...

Hej!

Redan söndag, var tar tiden vägen? Jag hinner aldrig pyssla så mycket som jag vill! Men idag verkar det vara uppehåll så då ska vi nog också ta en promenad för att plocka lite lingonris och mossa. Det börjar bli dags nu!

Mysig söndag önskar jag dig!

Kram Linda

Fröken Fräken sa...

Vad mysigt du har pysslat! Var på jakt efter lite material utomhus igår, men det visade sig att snön lagt sig som ett täcke över allt, det var knappt att man hittade blåbärsris en gång!

Jag vågar mig inte på att plantera amaryllislökar, bättre med en planta. Fast jag trodde aldrig att den skulle börja blomma så här snart..

fröken knopp sa...

så mycket fint du gjort!! o vad mycke fint du kommer att göra..:)

Hoppas att du har en härlig söndag!! kramar elin

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Det var en riktig sovmorgon, du behövde nog sova. Och så gott dina betongfåglar bor, och mjuk mossa och ligga på, jättefint. Ditt lingonris-hjärta är jättefint. Hoppas ni haft en bra söndag.
Goa kramen till dig vännen
AnnaMaria

Lilla hjärtat sa...

Vad härligt att gå i skogen. Vad fint du har gjort med mossan och lingonriset!!
Ha det gott
Kram A-K

LillaFlisan sa...

Hoppas att du hade det fint på kalaset!

Så fina bilder du visar!

Önskar dig en riktigt fin vecka.

Kram

Flisan

Sari sa...

Hej igen!
Tack för ditt inspirerande lingonrishjärta!
Nu har jag knåpat ihop mitt första!! Jag kom ut i skogen igår!!!
Kram Sari

Vita små hjärtan sa...

Hej!
Mysig dag med härlig sovmorgon :)
Kram Agnetha

Grodmamman sa...

Kul att hitta till en ny blogg och tack för kommentaren hos mig!:)
Fin lingonkrans du har gjort och jag gillade även krukan med ljuset. Plockade lingonris igår och tänkte också göra en hjärtankrans!:)
Kram

lovefriidrott sa...

Hej Sanne

lät så härligt med skogspromenad:)
Lingonkranse o krukan är hur fina som helst,,,tack för tipset
Ha en fortsatt trevlig måndag,,ok d är ju bara lite över 1 timma kvar hi hi
Kram Sari

Gårdsromantik sa...

Så skönt med en sovmorgon!

Vad duktig du är på att binda kransar - jag får aldrig till dem så där.

Kika in till mig - jag har en tävling på gång.

Kram Maud

Roses & Angels sa...

Hej! Tack snälla för din fina kommentar om tårtan! Hoppas din helg varit bra! ha en underbar kväll kram