Bloggintresserade

fredag 31 juli 2009





Hej Sverige!!

Vi är nu hemkomna från en veckas vistelse i Danmark..Det härliga saltdoftande havslandskap som vi brukar besöka ligger på Falster.

I år var vi i Stubbeköping, en lite fiskestad två mil ifrån Nykoping..

Jag blir så härligt avslappnad när jag är nära havet och jag har sovit med fönstret öppet mot havet varje natt.. och stranden var nästan helt tom, nästan som vår egen..

En dag lämnade maken o jag tonåringarna och åkte ut på Mön.. till den lilla staden STEGE.
Där låg den ena "mamma affären" (sonens uttryck o betyder inredningsbutik) efter den andra..Bara att gå ut och in..
härligt..fann en hel del där.

Hann med loppisar oxå även om jag blev tvungen att avvara de största sakerna då bagaget redan var fullt av annat.. :) Jag köpte dockett stort Järnfönster med spröjs.. mannen som sålde dem stod och målade om dem till, enligt honom, perfekt svarta!! huh.. jag han rädda ett och han tyckte att jag var galen som ville ha det gamla rostiga fönstret..det var tom lite rött kvar o passar perfekt ute hos oss.. Bilder på det kommer, jag lovar..

Nej nu ska jag titta in till några" bloggisar" innan jag kryper till kojs..Borta bra men hemma bäst!!

Kraaamiiiz Sanne!!












en del av huvudgatan i Stege

Inga kommentarer: