Bloggintresserade

onsdag 27 mars 2013

vårkänslor - då skapar jag ljusa stilleben



Idag har solen värmt på bra och jag känner den där spirande vårkänslan i hela mitt bröst! Jag älskar denna tid då allt jag gillar bäst ligger framför mig som ett oskrivet blad..

Blev sugen på att skapa lite vårfräscha stilleben och gjorde två vita idag..

det undre inspirerades jag av kommande brölopp.. då det är den tiden nu!

tänk att ha detta stående framför de nygifta på mottagningen..romantiskt!!

Det övre, som står på ett matsalsbord, symboliserar att änglar vakar över de kära som redan gått vidre. En gammal vintagebild kan lätt bytas ut mot ett foto av en nära och kär...
Stillebenet är även fint utan denna symbolik..för den som gillar änglar..rätt och slätt! :)



Båda finns strax i vår webbutik..om du inte har kikat in där är du varmt välkommen att göra det!!

Må så gott!! Kram kram Sanne




9 kommentarer:

MINA TVÅ HEM sa...

Vackert, vackert. Härliga bilder.
Kram, Monica från MINA TVÅ HEM

Zinkhjärtat ♥ sa...

Jättefina båda två!
Stor Kram Annelie ♥

LOPPISLIV sa...

Så fina stilleben du gjort!! Och så la jag märke till de små krukorna på fönsterbrädan på översta bilden med pelargoniorna i, sååååå charmigt!! Ha nu en fin påskhelg! Kraaam Paula

Unknown sa...

Blev helt förälskad i den dessa var tvungen att beställa ett bara. Så nu är ett sålt. :) Glad Påsk önskar jag dig med familj/ jill

House and Garden by Bia sa...

Fina stilleben du har gjort...jag gillar ju änglar....hoppas du får en fin påskvecka!!
Kram bia

Hannis sa...

Så fint!
Du är en pärla på att få till det.

Skrev precis hos din dotter om en vän till mig som hittat er på facebook.
Hon var salig över allt fint!
Kan vara kul att veta att ni syns=))

Ha en riktigt härlig påsk nu!
Kram Hannis

Vita små hjärtan sa...

Ja här är ju så inspirerande så man dånar av... Så mycke vackra saker!
Önskar dig goa Vännen en fin Påskhelg!
Kram Agnetha

Rosa i huset i vitt sa...

Vackra bilder...önskar dig en glad påsk
kram Rosa

Erika sa...

Så krispigt vackert! Kram!