Bloggintresserade

torsdag 14 mars 2013

Tuffare tag med en tavelvägg i sovrummet




Hallooo!

Jag vaknade i lördags och låg och tittade runt i sovrummet och kände att allt var alldeles fööörgulligt där inne..jag brukar drabbas av denna känsla lite då och då.. och ändrar då om det så att det känns lite tuffare..för att sedan smyga tillbaka det "gulliga" igen..tills nästa gång jag drabbas av intigull...

  Jag satte upp en änglatapet där tidigare som behövde lite tuffare attityd..och jag bestämde mig då för att ta in lite svart...

 Åkte upp till IKEA för att införskaffa lite svarta och vita ramar och rotade runt här hemma efter passande saker att rama in.
Lite svart spets, några fjädrar, en siffra och gamla vintagefoton..ett grafiskt tryck kom även in i en ram..

 min hotellskylt i plåt, en hylla med en ljuskopp på...samt lite klockor...jag blev nöjd..
det känns mindre "gilligull" nu..men känner jag mig själv så ser det ut på ett helt annat sätt om ett par veckor..

Jag gillar att sätta moderna bilder i gamla ramar..men här gjorde jag precis tvärt om..ett gammalt fotografi i en modern ram...
 
denna tavla fick min man av mig för ett par år sedan..



Bye, bye!!

Kram Sanne

10 kommentarer:

Susanne sa...

Jättefint Sanne....blev väldigt förtjust i spetsen o fjädrarna ;)
kram susanne

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Grattis Sanne, ser att butiken är öppen. Så roligt och kolla dina stilleben, du är duktig. Bra sätt och tuffa till väggen på också, tavelväggar är jättefint.
Kramar
AnnaMaria

Elna sa...

Snyggt! Nu är det inte så gulligt längre *ler*.

Kramen

liven sa...

Så fint!!

Fru Lagom sa...

Underbar tapet! Är också lite änglafantast :) Här brukar det vara sambon som hintar om att det blir för "vitt och fluffigt" så då får jag hejda mej lite (en stund) så han tror att han får vara med och bestämma ;)

Med en doft av lavendel sa...

Önskar dej en härlig helg.
kram Annika

House and Garden by Bia sa...

Det blev jätte bra...jag gillar svart...inte bara vitt hihi...
Hoppas du får en trevlig helg!
Kramisar till dej!!

Anonym sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.
Hannis sa...

GILLAR!!! Härlig mix.

Och vad hemsidan ser fint ut!
Stort grattis till det=))
Kör så det ryker!

Kram Hannis

mittlantliga sa...

Så fint det blev med tavelväggen!

Grattis till den nyöppnade nätbutiken.
Jag har kikat in och tycker att det ser så fint ut. Ni är riktigt duktiga!
Önskar er lycka till!

Ha en härlig Lördag
Kram
Heléne