Bloggintresserade

lördag 20 oktober 2012

Nu tändas tusen juleljus... i Sveriges alla städer



Såg på Nyhetsmorgon och på Instagram att det är julpyntning i form av ljusslingor...juleljus... och annat i Stockholm city idag..

troligen ser det likadant ut i resten av Sveriges städer..

Jag har inget emot att det sätts igång nu..då det är så mörkt och grått ute..

Lyser upp staden såå vackert..

Däremot kan man gott vänta in i november innan det julröda..och tomtarna är på plats..

njut av stunden, hösten, som är just nu så att säga...

Själv hakar jag på detta ljustema och sätter upp slingorna inne i huset.

Klickade hem två nya härom dagen och är riktigt nöjd med denna..små vita pärlor och små, små lampor med ett varmt sken..

Jag gillar inte det kalla blå skenet som finns i vissa slingor idag..


Tack alla goa för "krya på dig" hälsningarna värmer gott!!

och en speciell hälsning skickar jag till "SyLena" Kram på dig vännen!!

Ha en härlig helg nu!

Kram kram Sanne

PS.Jag finns också på instagram som anglarnashus..

du får gärna kika in där och följa mig..om du vill :)

11 kommentarer:

Jenny sa...

Krya på dig från mig också!! Så fint det blir med dessa slingor, din var riktigt fin! Jag gillar inte heller de blåkalla skenen från vissa, det ska vara det vanliga enkla skenet! Jag vill ha fler slingor, ska leta efter mina gamla, annars får jag ge mig ut på slingjakt!
Superfin lampskärm du hittat, jag har en lampfot i typ mässing som ska bli vit!
Kram och trevlig helg!!
Jenny

Susanne sa...

Kanske liiiite tidigt att julpynta men precis som du säger ljuser ju upp i mörkret ;)) jag har också hängt upp några inomhus och snart är det dags utomhus ;)
krya på dig
kram susanne

Hjärtruds Stuga sa...

Ljusslingan med pärlorna är ju underbar. En sån man kan ha året om. Jag håller med dig om att man ska njuta av stunden och just nu så är det höst. Det är nu vi ska krypa upp i soffhörnet och kura i mörkret med tända ljus. Glöggen och julljusen kommer sedan.

Ha en fin dag

Kram Karin

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Så fin ljus-pärlslinga, den kan du ha hela året känns inte alls julig. Och det är ju så fint med slingor, ska nog leta fram en jag också.
Kramar
AnnaMaria

Anonym sa...

Håller med, njut av hösten här och nu och vänta med tomtar och julrött.
Men lite ljus i mörkret är inte helt fel, men inte kallt och blått.
Jag har satt upp lite fina slingor här och där, så mysigt.
Önskar dig en fin kväll
Kram
AC

Tinas bo sa...

Jag väntar nog ett tag till...
Känns knepigt att tänka på julpynt nu, med sol och +24 grader ute dagtid... hehe
Här kan man ju gå i sommarkläder nu... åtminstone till tisdag.. :)

Din ljusslinga är verkligen fin!!

ha en mysig helg
Kram Tina

House and Garden by Bia sa...

Ljusslingor kan man ju faktiskt ha uppe året runt nästan...så de var inte tidigt kanske...men pynt i övrigt väntar jag nog med tills i advent tider...
Kram på dej!

Helens Universum sa...

Fin ljusslinga!Instämmer verkligen att det behövs lite ljusslingor vid den här årstiden!
Ha en härlig söndagskväll!
Kram Helen

Rosa i huset i vitt sa...

Visst är det mysigt och fint med ljusslingor...sprider ett härligt sken i mörkret..

kram Rosa

Marie sa...

Här njuter jag också fortfarande av hösten, men fina ljusslingor kan man definitivt börja med redan nu.

Kram Kram
Marie

Anonym sa...

Jättefin ljusslinga!! Gillar det jättemycket :) och vill så gärna ha en liknande!! Var har du köpt denna fina ljusslinga??

Ha de!!!

/ ANNA