Bloggintresserade

tisdag 30 oktober 2012

hur man "gör" ett vitrinskåp



Jag har länge velat ha ett smalt, shabby glasvitrin för att förvara mina latteskålar i men har inte hittat något prisvärt och fint.

Men igår låg jag ute på glasverandan och vilade och såg då en stor trälykta jag köpt tidigare.. stå där lite trist på golvet..

hmm..den skulle ju bli perfekt!!

 Före  med ljus i....


jag skruvade bort den dammiga toppen och tog bort handtaget...


botten var täckt av en zinkplatta ...

som jag tog bort....


..och så var det bara att ställa den på plats..och fylla med skålarna...


jag blev supernöjd..

och helt gratis är alltid bäst :)

ha det gott alla!!

Kram kram Sanne

17 kommentarer:

♥ Erican Vaaleita Unelmia ♥ sa...

Den blev fin.
Ha en bra dag.
Kram Erica

Änglarna finns sa...

Blev ju jättebra!!
Gäller att tänka kreativt...:)
Önskar dej en underbar dag!!
kram Annika

Lenas trädgård sa...

Såna "braiga", billiga tips är alltid tacksamt att få! Om inte annat, så kan man ju måla om o fixa en trälykta, som sett sina bästa dagar till ett lite skåp!
Fint! Kram Lena

Titti sa...

Vilket fiffigt tips...Önskar dig en fortsatt fin dag //Titti

Camilla/ Rufft och Sött sa...

Tack för din snälla kommentar hos mig!
Vad fiffigt med ljuslyktan, blev ju hur bra som helst!
Och vinet måste provas ser jag, tack för tipset!
Ha en fortsatt fin dag!

loftkroken sa...

Kjempeflott ble det :))
Du er flink :)

Klem Bente

hemma hos lilla mej sa...

Vilken smart grej.Vad fint det blev.Ha en skön tisdag underbara du .Kramar Rita ♥

House and Garden by Bia sa...

Men du, det där blev ju jättebra...vilken fin idé...kanske tar jag efter den..
Ha de gott!
Kram

Rosenhäxan sa...

Hej . Verkligen fint . Gillar ditt tänk. Va kreativt. Ha det gott Gittan

MammaElva sa...

Älskar det! Coolt!

Country Hill sa...

Himla fiffigt och så bra det blev, började genast tänka om jag inte har någon gammal lykta ståendes, den idén tar jag till mig.
Ha en fin kväll!
Kram Lena

Marie sa...

Det blev ju superfint, vad du är fiffig!

Kram Marie

Anna sa...

Vad fiffi du är, kul och smart idé!
Ha en riktigt skön kväll.

Kram Anna - Mitt hus på landet

Tinas bo sa...

Vilken smart ide'!!
Och snyggt blev det oxå!! :)

Kram Tina

Solstrimmor sa...

Du är så otroligt fiffig du! Ser möjligheter i allt!

Kram Eva-Mari

Hannis sa...

Sådär ja!
Perfekt det, snyggt som 17.

Sol till dig/ Kram Hannis

Sofia sa...

Ja men, du är väl för smart!
Verkligen en sån idé som jag går i gång på..... Super fint!
Kram kram
Sofia