Bloggintresserade

söndag 26 augusti 2012

Ärggrönt på vit bricka


En av de få färger jag gillar att ha i mitt hem är ärggrönt..den kulören som koppar får då det ärgar...

Mitt på matbordet har jag just nu en träbricka(furu)... en sån där snurrbar som IKEA sålde för ett antal år sedan för att snurra mat med... 
jag loppisfyndade  den och sprayade den vit..

Jag gillar att den har samma färg som bordet och bara  "reser sig" ur bordet....
 
Små vaser, ljusstakar, glasunderlägg i silver, en ängel och pärlor..smyckar den...
 
Krysantemum i dimmiga pastellfärger flyter i en kristallvas...bredvid fyra gröna ljusstakar...
 

En nyloppad..enligt mig ljuvlig liten vas..i just den ärggröna färgen..Love it..
 

Pärlor i en tennskål..och en lite urtavla..finns också i stillebenet..
 

Idag är jag stolt över mig själv..har storrensat i tvättstugan OCH i mitt pysselrum..och det var verkligen välbehövligt...det blir lätt eftersatta rum för min del..lätt att stänga dörren och urtråkigt att fixa där..men nu är det gjort!!!!

Hoppas att du har haft en riktigt skön helg och att den nya veckan börjar bra!!


11 kommentarer:

Systrarna Hjertén sa...

Snyggt stilleben!

hönapöna sa...

vad fint du har gjort, ärggrönt är så snyggt!
Kanske får vi se bilder på nystädade rummen framöver då! :-)

"Hemmet är min vrå" sa...

Såå fint. Tänk vad man kan fixa och greja, oftast har man saker hemma till en bricka som du gjort med lite fina saker. Ha en fin söndag. Kram Mimmi

MammaElva sa...

Såå fint! Vasen passar perfekt hos dig :) Puss

Chokladvillan 1910 sa...

Jag gillar också ärggrönt ! Så fint ! ;)
Ha en härlig vecka !
Kram Anki

Rosa i huset i vitt sa...

Så mycket fin på denna bricka
Ha en bra kväll
kram Rosa

Nyanser av vitt sa...

Så fina saker och vackra bilder. Tänk att jag har också en sån snurrskiva. Kanske ska hotta upp den lite jag också :O)
Kram Agneta

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Så fina ljusstakar, dom två låga är helt underbara. Du har en härlig samling med ärggröna saker, fint med snurrbrickan också.
Kramar
AnnaMaria

Solstrimmor sa...

Snyggt, tycker jag! Fin idé med snurrbrickan i samma färg som bordet:)

Ha en fin vecka.
Kram Eva-Mari

STENLYCKA sa...

Åhhh... så vackra foton och de två ljusstakarna lite högre var så vackra!
Önskar dig en fin vecka!
Kram Raina

Tina sa...

Jag gillar den gröna färgen, läckert!

kram