Bloggintresserade

tisdag 8 maj 2012

Hortensia


I lördags, efter loppisen,var jag,maken,äldsta sonen med flickvän ute på en trädgårdsrunda i Stockholm.

Vi var bland annat inne på blomsterlandet i Bromma. Det är en trädgårdskedja som vi saknar här i närheten så det var kul att se vad de bjöd på...

Det fanns en hel del krukor och andra inredningsdetaljer.
Jag fick med mig en ljusrosa trädgårdshortensia hem.
Den står nu i en zinkkruka på glasverandan i väntan på att få planteras ute i kruka..vågar inte lita på att nattfrosten är borta riktigt ännu...
Imorse var det is på bilrutan..brrr 

Ha en bra dag!!

12 kommentarer:

hemma hos lilla mej sa...

Ååååå bara så fint med hortensia .Tycker att det är en kanon fin blomma .Ha det gött raraste vännen.Kram Rita ♥

Solstrimmor sa...

Precis den färgen jag älskar! Grattis till dej som hittat en sån! Nu ska jag hålla ögonen uppe!!

Tisdagskram Eva-Mari

Tinas bo sa...

Vilken härlig Hortensia!!

usch is på bilrutan låter inge vidare...
Här strålar solen idag, men det är inte så varmt, men det kanske kommer.. :)

ha en fin dag
Kram Tina

Madeleine Berglund sa...

Hej!
Ja, det går fina fisken att plantera ut potatisen sedan. =D Prova! Hihi.

KRAM
Madeleine :)

katha´s kortmakeri sa...

Vilken fin hortensia jag var oxå på blomsterland och köpte en likadan fast blå och gav bort till en kär vän.
Ha en fin dag!
Kram Katha

Rosa i huset i vitt sa...

Vacker färg på den ..de är härliga att ha ute sen.

Kram Rosa

STENLYCKA sa...

Så vackra de är, Hortensiorna, såg att mataffären sålde så fina exemplar i fredags. Finns det kvar till helgen så måste jag köpa en. Blir så frestad när jag ser din. De hade just den där ljuvliga rosa färgen som du har köpt.
Hoppas på varmare väder, vi har också kallt.
Ha en fin kväll!
Kram Raina

"Hemmet är min vrå" sa...

Så fin, såg en idag på en blomsteraffär, priset var över 300 kr det tyckte ´jag var dyrt, vet att i fjol köpte jag för under 100-lappen på Ica, lite mer lagomt pris. Ha en fin kväll. Kram Mimmi

Änglarna finns sa...

Hej vännen!!
Så vackra hortensior är...
Önskar dej en fortsatt mysig kväll!!
Kram Annika

Cc sa...

Å vad fin, ja man får passa sötisarna från frosten. Ett evigt bärande ut och in. Kram

Linneskåpslycka sa...

Såå fin hortensia du fick med dig hem :)
Gillar den färgen:)

Ha en fin fortsättning på veckan:)
Kram

Erika sa...

Hortensian är jättefin! En av de blommande krukväxter jag alltid lyckas döda. Det funkar bara inte - jag vet inte varför. Samma sak med fuchsia och en annan som jag inte minns namnet på. Annars växer det mesta här hemma, men Hortensian lämnar jag till andra. Men fin är den! Kram!