Bloggintresserade

lördag 14 april 2012

Aprilväder


Idag är det ett riktigt Aprilväder här i 08-området!!
Ett ganska tjockt täcke av snö vaknade vi till i morse...Själv har jag åkt på något..yr i huvudet, illamående och varm varvat med iskall...Har suttit och tittat på en repris av trädgårdstoppen och njutit av Håkan Gidestrands ljuvliga trädgård..
Jag tycker den är perfekt..vad än experterna sa...

Inspirerad och ännu mer fylld av längtan till mitt Rosenplace blev jag då...kanske bra att bara ha en "bara vara dag" idag iaf..läsning av trädgårdböcker är inte fy skam heller...

hoppas jag mår bättre imorgon då är det Änglarna vs Elvorna med inredningsdetaljer med versalen S... svår utmaning!

11 kommentarer:

Chokladvillan 1910 sa...

Är du också en 08...har jag missat ;) Nu lyser i allafall solen ! Huvva vilket väder & tydligen blir det repris på eländet på tisdag ! :(
Ha en härlig lördagkväll !
Kram Anki

Nette Cecilia sa...

Här har det snöat hela dagen slask ,men det är väl det här som ska göra att vi får sommar ,kram o hoppas du mår bättre ,Nette

"Hemmet är min vrå" sa...

Hörde att ni hade snöoväder. Vi i Borlänge har haft sol, blåsigt o kallt. Jag skulle också vilja se på Trädgårdstoppen, få se om man kan titta på datan. Ha en fin lördagsväll. Kram Mimmi

bettysbeundran sa...

KOm till din blogg via Malevikens blogg. Ser att du tycker om den gröna färgen som jag kallar seladongrön - samma gröna färg som man kan hitta på kinesisktporslin. Fin blogg du har.

mittlantliga sa...

Hej vännen!
Igår ett härligt vårväder:D Idag snöfall:(
Tur att det finns fina program som trädgårdstoppen. Som piggar upp!!! Har också sett avsnittet med rosorna,.Underbart!!!

Ha en fin Lördag!

Kram
Heléne

Änglarna finns sa...

Krya på dej..vännen!!
Kram Annika

Country Hill sa...

Hallå där vännen, men så trist att du inte är kry du såg då så pigg ut igår, såå... roligt det var att träffas igen. Ser att vi har samma saker på villha-listan känner igen allt.
Krya på dig!
Kramen Lena

Sofia sa...

Ja, jag är då inte avundsjuk på erat väder idag!!! Här har det faktiskt varit riktigt fint vårväder!!!
Du får ta och krya på dig vännen...
Kram Sofia

Marie - Systrarna sa...

Hej Sanne! Visst är det trist att va sjuk...
Så mkt fina blogginlägg du gjort senaste tiden! Å du hann med att besöka mässan oxå - avundsjuk! :)
Idag när jag låg hemma o tyckte synd om mig själv så kollade jag oxå på trädgårdstoppen. Får bli mitt substitut för mässan... Har faktiskt inte sett programmet förut, härligt att ha kvar att njuta av. Får nog bli några avsnitt imorgon också.
Stor kram och krya på oss!

Rita sa...

Dear Sanne,
I hope you are feeling better. oh my, a coverlet of snow in April... thank God we only have cold and rain, but the weather should improve by the end of next week!
wishing you a great Sunday
rita
p.s. lovely vignette!

Pia sa...

Inspirerad av ditt förra inlägg, går jag nu ut på gården...
Ha en trevlig söndag!!!
Kraam!
-Pia-