Bloggintresserade

söndag 4 mars 2012

Änglarna vs Elvorna - soffhörnan



Varje söndag blir jag, med start idag, utmanad av en bloggvän, tillika dotter, kring ett visst tema.

Vi är båda intresserade av inredning , våra hem är fyllda av loppisfynd och vi har vita väggar som bas...men där stannar nog likheten...eller inte?!

Vi gör detta framför allt för att vi tycker att det är spännande att se på inredning ur olika perspektiv..men vi hoppas också på att även du skall kunna tycka det är underhållande att se och jämföra..

Det är ingen tävling...det är inredning ;)



Änglarnas soffa är vit..

IKEAs mjuka Ektorp

I den ligger det alltid minst en pläd och ett par kuddar efter säsong och smak...


En tunn, skir virkad pläd ifrån HM, en quilt i mjuka pastellrosa färger ifrån Cellbes, grova linnekuddar med text ifrån HM samt randiga linnekuddar med svagt rosa inslag..nyfyndade på loppis....


Kika in till Elvornas hem så får du se en helt annan soffhörna



14 kommentarer:

Änglarna finns sa...

Hej vännen!!
Mysig hörna!!
Visst är soffan skön!!! Gar en likadan..:)
Ha en underbar dag!! Kram Annika

Elzie sa...

Snyggt det var. Att Cellbes har så snygga saker!! De där loppade kuddarna var verkligen snygga också.
Ha en finfin dag du också.
Kram Elzie (som gärna vill ha en sån soffa också!!)

Tinas bo sa...

Suuuuupermysigt!!
Man vill bara slänga sig i soffan och mysa... :))

Jag vill ju oxå skaffa mig en Ektorpssoffa, de är verkligen supersnygga!!

Ha en underbar söndag
Kramis Tina

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Du skulle ju ha haft Agnes i din soffa, den bilden blir svår och slå. Men du vet att jag gillar din ljusa inredning, superfin quilt.
Ha en mysig söndag
Solig kram
AnnaMaria

Rosa i huset i vitt sa...

Var ju tvungen att titta in o kolla på sofforna .
Härliga på olika sätt.

Ha en bra kväll
Kram Rosa

malin sa...

Vilket fint hem ni har! så himla vackert och krispigt!

Nyanser av vitt sa...

Så fint och fräscht. Hoppas att din söndag varit bra.
Kram Agneta

Rosor och Spetsar sa...

Härlig och inbjudande soffhörna du har där, dotterns var också fin men jag sätter mig nog i din om jag får välja.Kul utmaning.
Är också sugen på lite vårfärger nu, tänker byta ut några kuddfodral i min soffhörna till att börja med.
Ha en fin vecka
Kram
Annelie

Vitt hus med svarta knutar sa...

Vilken rolig utmaning ni gör, dottern och du, det var verkligen annorlunda soffhörn=) Det är som med min äldsta dotter och jag, hon gillar också gamla saker och möbler, men hon vill ha mörkt trä i sina möbler.

Kikade in i din bloggbutik också och blev lite nyfiken på var du köpt lyktorna, för jag har precis likadana;-)

Ha det gott!
Kram,
Regina

Rita sa...

Hello Sanne,
I so love your white sofa. White is my favorite color especially on a sofa.
have a great weekstart
rita

Pia sa...

Så rolig idé!!! Så vackert du har det!
Kraam!
-Pia-

LOPPISLIV sa...

Så fint med lite mjuka pasteller nu till våren, den skira filten från H&M ser så mjuk och vacker ut. Jag har samma vita soffa från Ikea, just vita soffor är så klassiskt tycker jag, lätt att ändra stil men lite färg och nya kuddar :-))

Ha nu en toppendag!!
Kramen Paula

Solstrimmor sa...

Vilken kul idé! Fast jag föredrar din inredning! Din dotters liknar på pricken en av mina döttrars! Det är ju det som är så härligt. Alla har sin stil och syn på inredning. Och tur är väl det!!

Ha en fin måndag.
Kram Eva-Mari

anna sevo sa...

Hej och så kul att du bloggar om vårt fina täcke det värmer vårt cellbeshjärta :-)

Trevlig måndag önskar Anna från Cellbes