Bloggintresserade

måndag 18 juli 2011


Idag har jag och maken varit ute på en roadtrip..genom Södermanland..på jakt efter loppisar!

Det var färre loppisar än vanligt då det regnade..annars brukar det finnas en hel del "trädgårdsloppisar"..

Jag hittade dock en del fina saker!

En kakburk i flera våningar..har jag länge letat efter..en nostalgi tripp till barndomens fikastunder hos mormor.

Inköpet gjorde att jag genast, när jag kom hem, var tvungen att baka kakor.
Lavendeldrömmar och Brysselkex med rosa socker fyller nu burkarna
..


Burken är Svensktillverkad hos - JH fabrikerna i Sävsjö...
Jag tycker att den gör sig fint mot mina bakskålar ifrån IB Laursen



Sen köpte jag en liten Terrin, två franska gamla latteskålar och en supersöt sockerskål med ett diffust rosenmönster på...

Burken blir ett utstickande färginslag på våra kökshyllor..

Jag gjorde av med 150 kr idag...vilket är ett bra fynd enligt mig!!

Ha det gött !!

15 kommentarer:

Anette sa...

Wow dom där kakburkarna är så häftiga o smarta :)
Jättefina saker du fyndat.
Ha en skön kväll o njut av nybakat :9
Kram Anette

sylvia sa...

hei.
ååå så nydelig en kakeboks,
koselig å finne sånt, mye vakkert du fant i dag,
flink å bake er du å,
ha en fin kveld,
klem fra sylvia

Edtiaflicka sa...

Så superfiiiiint!!! Kul med fynd!!
Kram Ida

Susanne sa...

Fina fynd.....blir riktig avundsjuk, ska försöka få med mig gubben på en tur imon ;))
kram susanne

Mamma Mia sa...

Ja dom där kakburkarna känner jag igen från min egen barndom,härligt me lite loppis!!!
Ha det bra,kram Mia :)

Unknown sa...

Jisses! Ja, det kallar jag fynd - superfynd!!! Grattis:)
Kram!

Tina sa...

Som hittat, för de finfina sakerna!
Har precis borstat tänderna och blev såå sugen på drömmar nu...
Egentligen är det väl när man är ledig man ska ta tillfället i akt och passa på att baka, när man vill. Även om det börjar bli lite sent...mums, jag vill ha kakor nu!

kram tina

Vardagens guldkorn sa...

Å så härligt med loppis! Jag har varit på alldeles för få i sommar.... måste försöka ändra på det! Fina fynd du gjort! Hoppas du får fortsatt trevliga dagar!
Kram Linda

Hannis sa...

Åh, jag älskar dom gamla kakburkarna!
Min gammelmormor hade en sån som alltid var fylld med godsaker.
I den fick vi barn springa och plocka hur mycket vi ville=))

Vilken energi du har som bakar dessutom!
Såg gott ut.

Kram Hannis

Black Iris sa...

Vilket fint skick din fina kakburk ser ut att vara i och de andra fynden är också så fina..

Kram Maidi

Emmas vita drömmar ♥ sa...

Verkligen fynd, så mycket fina saker du hittat! Lite roligt med kakburken, i Sävsjö är jag uppvuxen. Har själv en blå fyrkantig trevåningsburk från JH. ;)
Ha en fin dag, vännen!

Kram kram

Lily sa...

Jättefina fynd! Åh, jag älskar brysselkex, lavendeldrömmar låter inte så dumt det i heller :)
Min mormor var en fena på att baka. Det var rena drömmen och komma dit :) Hon förvarade några av sina kakor i sådana kakburkar :)
Ha det gött
Kram Lily

Nyanser av vitt sa...

Såååå fina burkar vännen. Ni kanske ska ta en utflykt ner till Violans loppis på lördag på Vikbolandet. Bara 15 mil från Stockholm.
Sköt om dig
Kram Agneta

Med en doft av lavendel sa...

Hej
vad fina fynd du har gjort, och kakorna ser ju såå goda ut,har du nått bra tips på loppisar i sörmland då jag själv bor där . alltid kul med nya ställen.
kram Annika

Unknown sa...

hej vännen
vilken ljuvlig plats i köket med alla vackra ting, kakburken är super fin, dags att leta upp lite loppisar så man får fynda.
kramar Catthie