Bloggintresserade

söndag 16 maj 2010


I går var jag på Rivieran..eller Playa dél sol..eller.... Nej! jag var hemma i vår trädgård..
men värmen och den höga luftfuktigheten kunde lura vem som helst att tro att vi var lååångt söderut!..

Men, i morse landade jag på jorden igen..+10 grader och snålblåst!..
Men gårdagens värme kan jag leva lääänge på!

Ovanstående blomma..den lila ljuvligt doftande växten (Heliantrop / Heli Arbo Marine)planterar jag varje sommar..på platser där vi sitter mycket..doften av vanilj sprider sig snabbt!



Ett zinktråg med pellisar och Marguriter.....badar i solsken....
Vår Glasveranda lapar sol i bakgrunden...



Vi håller, som sagt på att möblera om ordentligt i trädgården.. Vi bygger odlingsbäddar i rektanglar och lägger stengångar emellan för att lätt kunna komma åt och hålla ordning i odlingen...

En stenmur skall få rama in rosorna..som skall flyttas hit..och en hel del nya arter skall inköpas....



En ny hängsälg inköptes i helgen!..tung snö knäckte den vi hade tidigare :(...

Tack för att ni tittar in till mig och tar er tid att kommentera..
Det gör mig alltid såå glad


26 kommentarer:

Tjohalia sa...

Du har verkligen gjort fint i trädgården.
Det finns så mycket kvar för oss att göra, men fint ska det bli! puh.:-)

Visst var det härligt väder igår och inte som idag :-(
Man vill ha SOMMAR nu!
Kram..

Bittan sa...

Oj vad ni har grejat !!!!!
Här håller jag som bäst på att övertala mannen om den fantastiska iden att bygga växthus av en massa gamla fönster som vi har stående. Han har inte helt köpt det än kan jag säga :-)
Håll utkik i början av v på min blogg, då kommer det en utlottning.

ha en härlig söndag.

Kram Bittan

rustik charm sa...

Hej Sanne.

Åh vad du fixar och donar:) Men fint kommer det med all säkerhet bli:)

Ja igår var det såå härligt väder:) Dock var det ju regn på morgonen men fram emot eftermiddagen hade vi riktig tropisk värme här. Som sagt, det kan man leva på läääänge:)

Ha en härlig vecka.
Kram Kristina

Tankar från Trädgårdsmästarn; Hillevi sa...

Ja, vi hade också Rivieran igår, och idag lite norra Frankrike... tycker jag nog:-)
Har jobbat hela helgen och uppskattat att det inte regnat och snöat, i varje fall:-)
Ha en go kväll!

Norregård sa...

Vad härligt med ryssvärme...här har det varit trååååååkväder!! Man kan tro att det är höst...
Vad Ni är flitiga, kommer bli så fint i trädgården;o)

Kram Malin

LinnaLi sa...

Ååh, ja, vad härligt det var igår. Jag passade på att springa första milen för i år. Puuust! Svettades som bara den!

Den där första blomman ser intressant ut, eller ja, doften är jag ute efter.

Kram

Linda

liven sa...

Heisann!!
Så nydelig denne blomsten var....denne må jeg notere navnet på!! Kommer til å bli fint i hagen din!! Her er det værslifte idag....surt , kaldt og regn!! Håper på en strålende dag i morgen på nasjonaldagen vår :o)

Ha en fin kveld :o)

Helen sa...

Hej!
Visst är det härligt att få komma ut och pyssla i trädgården igen. Då är det vår. Ditt zinktråg med blommor gillar jag verkligen. Ha en fin söndagskväll.
Kram/Helen

fröken knopp sa...

Höll du den där värmen för dig själv mån tro?? tihi.. För här har det minsan varit, kallt, blåsig o regnigt i en vecka nu..usch...

Underbara blommor!! O vad roligt med ommöblering i trädgården!! Hoppas att du visar när det är klart?!

Varmaste kramarna Elin

Marie sa...

Visst är det roligt at äntligen få börja och greja i trädgården igen. Hittade hit fån "Min Lilla Värld", alltid lika roligt att hitta nya bloggar. Kommer gärna på besök igen.

Ha en fortsatt trevlig söndagskväll //Marie

gamla skolan sa...

Kul att få hålla på i trädgården ! Här har det verkligen inte varit väder till det . Regn , snålblåst och 7 grader ! Usch ! Så fint ni verkar göra ! Kramar Susanne ♥

Marie sa...

Visst var det ett helt underbart väder igår,äntligen! Fast idag var det ju som vanligt igen, hihi.
Kul att greja i trädgården, har också en del planer, får väl se vad vi hinner med nu i år.

Kram Marie

Black Iris sa...

Härliga bilder!!
Jag håller också på att bygga en stenmur.
Eftersom min man tycker att det är onödigt så gör jag det själv och då går det inte så fort men innan sommarn är slut ska den vara klar.


Maidi

Country Hill sa...

Du goa Sanne nu har jag skrivit ne namnet på den väldoftande blomman en sån måste köpas. Gu som Ni stökar om i trädgården men det kommer att bli supersnyggt. Här har allt gått i ultrapid idag men det är såna dagar också.
Ha nu en skön, kanske badkväll nu!
Kram Lena

Lyckoslanten sa...

Vilken energi och det blir säkert toppenbra! Visst kan man tro att man är i södern. Här i Österbotten har vi värsta värmeböljan! Ha en skön vecka! ♥

Rosor och Spetsar sa...

Visst var det en ljuvlig dag igår, var själv ute till halv 10 o fixade, tyvärr har vintern gått hårt åt mina rosor. Men då får jag ju plats för nya. Vad roligt ni har som möblerar om i trädgården, blir spännande att se.
Ha en fin vecka
Kram
Annelie

Anna-Leena sa...

Visst var det en härlig värme som kom över oss ack så kort.
Men underbart att få börja röja runt i trädgården.
Så fint du gjort.

Kram Anna-Leena

Vita rosor och förgätmigej sa...

Jag tror jag var med dig utomlands igår... Har nog sällan svettats så mycket för jag hade bestämt mig för att jag just igår skulle fixa ihop en kompost... Men inte klagade jag för det! Det var så underbart att kunna knata omkring ute i T-shirt och ändå tycka att det var väl varmt. Ungarna sprang ut och in och vi åt glass i skuggan. Åh, som jag längtar till sommaren nu! Vad roligt att få följa er trädgård när ni gör så stora förändringar. Hoppas vi får se mer!
Kram/ Anna

Tulipa sa...

Hej!
Den värmen har tyvärr inte nått oss under långhelgen... Men det är så makalöst fint i maj så man får väl bida sin tid!

Vad många projekt ni har i trädgården! Jag ligger lite lågt i min i år... Försöker bara hinna sköta det jag gjort tidigare.. Men pyssla kan man ju alltid göra!

Ha det riktigt bra!!!

Kraam mariette

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

En granne har en sån hängsälg, dom är jättefina. Jättefina blommor har du planterat, och så bra odlingsbäddar ni gjort. Kommer och bli frodigt i eran trädgård. Gårdagens värme var välkommen, jag hann och så lite frö.
Ha en fin vecka
Kramar
AnnaMaria

Mys och hemtrevnad sa...

Här har det varit samma väder som hos dig, fast igår var det så tryckande värme att det slutade i huvudvärk,,,illa...kramis semlan

Penseldraget sa...

Ja vilken dag de va i lördags kunde sitta ute länge på kvällen utan att frysa..så fint du har gjort med alla planteringar...
ha en skön vecka
kram pia

Jenny sa...

Men nu är solen tillbaka, skönt!!!
Härligt att se det gro och frodas i trädgården!
Ha en härlig vecka, kram Jenny

emilias gömmor... sa...

Man måste stöka och röra runt, för att få till det. Just nu är det lite halvstökigt i vår trädgård. Flyttas, ändras, grävasm pust!
Men, ur kaos råder ordning!!!

Kram Mimmi

Huset vid ån sa...

Så fint det kommer bli med rosorna....Och visst är det härligt när man bjuds på sol o värme! Livet blir mycket lättare o roligare...Fniss! Ha en bra dag vännen! Kramis Therese

Vita små hjärtan sa...

Härliga vårbilder!!!!
Å vad jag gillar din header!!!
Ha det så gott!
Kram Agnetha