Bloggintresserade

söndag 7 februari 2010


Hej och hallå alla bloggisar!

Vad kul att just du hälsade på här idag!

Jag har tidigare berättat om mina lördagsloppisar och igår var det inget undantag
....Jo, förresten det var ETT stort undantag..eftersom jag brukar komma hem med bilen fylld av fynd!
Igår var jaktlyckan riktigt begränsad!
5 kronor spenderades!
Och vad fick man för den stora summan då?!...
Jo, små,små klämmor med en liten träkula på toppen..
Dessa satte jag fast på en tunn kedja och hängde den sedan på sovrumsspegeln..

Ja, det var ju ingen större uppfinning och absolut INTE min egna idé ..men snyggt tycker i alla fall jag att det blev..


På väg in till sovrummet har vi en lite passage.. det enda som får plats där är en vägghängd hylla och en spegel...
Inköpt på Indiska för ett antal år sedan...

Där samlas mina få guldiga föremål...
Mina fyra barn..fotona tagna i mitten på 90-talet då de alla var små..Ett bröllopsfoto..föreställandes mamsen och pappsen 1966...

I Love them all!!!

Här hemma är det kaos!! gipsplattor med mera i hela hallen..Ena badrummet skall renoveras..och i helgen är det takets tur..

Ha det bäst mina vänner!!
Vi ses snart igen!!


Kraam Sanne!!

32 kommentarer:

Unknown sa...

vilka billiga och bra fynd du har lyckats med..
önskar dig en härlig söndag.

kram Catthie

Luiza sa...

Hej, min vän!
Vad avundsjuk jag blir av att läsa om dina loppisrundor varje lördag...
Men så är det ju bara jag som kan göra nåt åt saken...hihi.

Såna klämmor är jag också på jakt efter. Det var ett jättebra fynd och en strålande idé...

Ha en underbar söndags kväll.
Kram/Luiza

Jenny sa...

Det blev jättefint, kanonbra med alla idéer man kan stjäla :)
Tycker spegeln ovanför lilla hyllan är jättefin!
Jag har "fyndat" idag...min mormor gick ju bort, så då fick jag hennes runda bord med 4 stolar till. När du målar möbler, vilken färg använder du?
Ha en jättebra vecka, kram Jenny

hemma hos lilla mej sa...

Vilka härliga klämmor du fyndade.Kanon fint blev det.Vilken läcker ide.Vad mycket fint du visar.Ha en skön söndag vännen och en bra start på nya veckan Varmkram Rita ♥

Fågel Blå sa...

Tack för din gulliga kommentar!
Vilka söta klämmor du fyndade!
Kram kathrine!

Mia sa...

Vilka söta små klämmor kul att piffa upp spegeln med fina saker. Klämmorna gör dessutom att du kan byta ut efter humör väldigt lätt.

Jag önskar dig en trevlig söndagkväll.

Mia

Fröken Tindra sa...

De där klämmorna var väl ändå ett fynd?! Jättesöta! Och tänk alla pengar du sparade! Kan du ju spendera en annan gång... =0)
Många vackra foton på din blogg! Första gången jag är här och jag kommer gärna tillbaka.
Kram!

STENLYCKA sa...

Det var väl ett fint fynd och du visste ju vad du skulle använda dom till, blev så fint.
Förstår att det blir rörigt när man skall renovera
men det blir fint efteråt.
Ha en bra vecka!
Kram

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Här blev det ingen loppis denna helgen, vi skottade snö från taken och sånt. Du gjorde i alla fall ett litet fynd, dom är söta dom små klämmorna.
Ha en fin vecka
Kramar
AnnaMaria

S o F sa...

"Litet men naggande gott" var det väl ett talessätt som sa.
Det tycker jag stämmer på dina ovanligt fina små klämmor. Ursöta!

Ha det gott!

Vit som snö sa...

Litet fynd förvisso men dock ett FYND med stort F. Söta små klämmor!!!
Här har noll fynd gjorts, jobbar som sjutton just nu o orkar inget när jag kommer hem, så är det oftast i perioder för mej.
MEN jag kommer tillbaka:)
Kram Cilla

Bibbi sa...

Men vilka underbart söta små klämmor:) Va själv på en loppis igår, men det var inge roligt där...Eller, nog fanns det fina saker, men så djuriskt dyra. Kändes ibland som en antikaffär i stället. Inget fint under 250 kr..... Hade gärna fyndat dina klämmor;)
Kramen

Unknown sa...

Hej Sanne!
ja det var en liten peng du spenderade, jag lyckades sprätta i väg lite mer.
Fina små klämmor ändå!
Kram Anna

Linda- Vildros och kaprifol sa...

Tack för din fina kommentar inne hos mig så jag kunde hitta till ditt inspirerande och fina hem/blogg. Du har såå mycket fina detaljer så man kan knappt titta sig mätt på allt! :)

Vad kul att ni håller på med renoveringsprojekt, kanske jobbigt nu men vad fint det kommer bli när det är färdigt...

Hit kommer jag fler gånger och hälsar på!

Vi hörs
Kramar Linda

. sa...

Åh, så fint med klämmorna. Verkligen prisvärt, hihi!

Måste också bara säga att din hall blev supersnygg! Så fräsch känsla.

Kram Camilla

lottens vita och gröna sa...

leeeeeeeer sanne, nog är det väl så att ju mer man springer på loppis ju kräsnare blir man, fast ibland har man ju braktur och ibland är det brakförlust, najsiga klämmor!!!

sött stilleben av det guldigaste i livet, barnen, lycka till nurå med alla plattor och så, varmkram lotten

Livet på Berget sa...

Så söta klämmor, inte alls ett dåligt fynd!
Vad spännande med badrumsrenovering! Hoppas det går bra!
Ha de gott!
Kram
/Sara

Marie sa...

Ja ibland är fynden få men väl så goda! Jag känner att ju mer jag går på loppis desto kräsnare blir jag på vad som får följa med mig hem, händer ofta att jag går ut tomhänt nuförtiden. Dina klämmor var iallafall jättesöta, fint att hänga dem på spegeln.

Ha en bra vecka!
Kram Marie

Vintage House sa...

tack söta för din kommentar:) Åh det är så härligt med loppis. vi är oxå mitt i renovering. ha nu en mysig kväll kram sandra

Anna-Lena sa...

Hej Sanne!

Din kortkedja blev jättefin. Visst känns det snopet när man inte hittar något men bättre lycka nästa gång. Här hos oss är det också lite tunnsått...

Hoppas att du får en fin vecka!

Kramar Anna-Lena♥

LillaFlisan sa...

Så fint!!!

Ja, ibland så hittar man inte ett dugg på loppisar och vissa gånger behöver man ha en flyttbil med sig... Visst är det konstigt!

Supersöta barn! Förstår att de är vuxna nu men för oss mammor blir de aldrig riktigt vuxna eller hur? hiihihihi!

Ha en finfin vecka!
Nu hoppas vi på lite sol eller hur?

Kram

Flisan

Anonym sa...

Hejsan Sanne!
Tack för titten hos mig, så kul!
Loppisar är verkligen från gång till gång vad man hittar.....
Vad fint med kjedjan!
Ha en underbar ny vecka!
Kram Bodil

Vita små hjärtan sa...

Söta klämmor!!!
Ja renovering är både jobbigt och roligt! Jag vet, är precis mitt uppe i allt detta!!!!
Ha en mysig dag!
Kram Agnetha

Norregård sa...

Hej!!
Det var en billig loppistur och ändå kom du inte hem tomhänt;o) Blev så fint!!
Ha det bäst!!

Kram Kram Malin

fröken knopp sa...

Hej Sanne ...

Kvistarna är plockade i svärföräldrarnas trädgård..ljuvligt!!!

Så söta klämmor du hittat!!

Även här håller vi på att renovera toalett..puhh..det blir kaos i hela huset...men men..

Varma kramar Elin

Sari sa...

Åh, så mycket fint du visar från ditt hem!!
Skåpen i hallen blev jättefina!
Wow, spenderade du hela fem kronor på loppisen!?
Ja, du kom ju inte hem tomhänt iallafall!!
Söta klämmor!
Ha det så bra!
Kram Sari

Anonym sa...

Hejsan Sanne!
Hur var din helg?
Jo, Potterybarn är en härlig affär med mycket fina saker fast lite väl dyrt..
Ha en fin helg!
Kram Bodil.

Blåbär och Mjölk sa...

Hejsan vännen!
Åh vad mycket du har hunnit med sedan sist! :)
Vad bra dörrarna på garderoberna blev i hallen.
Vitt och fräscht. Vad blir det för välkoms ord tro? Jag gillar verkligen väggord.

Gud vilka vackra dörrar du har i rummet!!!! Sååå shabby och såååå himmla snyggga! Dem skulle jag gärna vilja ha.

Ska du göra om i badrummet!!??
Oj oj oj vad det sker saker nu hemma hos dig. Så roligt! Och så intressant det ska bli att få följa det och se hur allt blir till slut. :)
Jag älskar renoveringar!

Hihi, vilket fint fynd du gjorde för 5 riksdaler.
Och de passade utmärkt på din kedja!
Vacker liten samling med guld föremål du har där på hyllan. Och din spegel är så snygg!!!

Tack för kommentaren inne hos mig Sanne! Så svårt det är att få tag på hatt askar. Tänkt försöka hitta helvita askar..men det visade sig inte vara så lätt det heller...hm!
Ja..jag får lösa det senare...

Önskar dig fina dagar vännen.
Nu ska jag vidare!
Bamse KRAAAAM så länge. Åsa.

rustik charm sa...

Hej Sanne.

Vad kul med loppis varje lördag:). Jättefina klämmor du fyndat. Å superfin spegel oxå.

Ha en underbar dag.
Kram Kristina

Blåbär och Mjölk sa...

Hej igen goa du! :)
Tänkte bara svara på din fråga...
Nej golvet är inte vitlaserat, utan det är laserat med ett grått pigment.
Först tittade vi på det vita..ville ha det.
Men det gråa golvet liksom kallade på oss..så när vi åkte därifrån så hade vi beställt ett grått laserat, borstat furugolv! :))
Ja, så kan det gå.
Snyggt mot allt det vita också.
Och min make så att OM, OM vi blir less på den färgen, så målar vi om det vitt! Haha, i bland är han ju underbar, finss. ;)

Önskar dig en fin kväll med Blygglov och allt!
Kramar i massor från mig. Åsa.

Anonym sa...

Vilken fynd för så billig peng! Nice :O)
Snyggt blev det också och hänga framför spegeln med andra underbara saker.
Kram på dig
Nina

Anonym sa...

hejsan sanne
hamna på din sida och så fiint du ahde i sovrummet,det var väldigt vackert. var har du fått tag i vikväggen den vita? gud va snygg den var.
du kan gärna maila mej. på mirre_60@msn.com
kram från carina i norr
jag älskar oxå vitt